Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ladyevil_cz

:)

R^

0/0
27.1.2012 16:42

Sedlák Zabiják

Prosba

Dobrý den,

článek je velmi výstižný, chtěl bych tímto požádat autora o svolení článek namnožit a rozdávat na demonstracích lidem.

S pozdravem V.Mlčoch

Clowek@centrum.cz

0/0
27.1.2012 15:50

Punikator

Re: Prosba

Mé svolení máte, nicméně doporučuji ověřit si to ještě s redakcí, protože jestli se dobře vzpomínám na podmínky použití, tak oni jsou vlastníky díla. :) Jistota je jistota. ;)

0/0
27.1.2012 19:28

MayaMoya..

Absolutně souhlas...a karma k tomu navrch...

díky!R^

0/0
27.1.2012 2:56

karel_vvv

Slibuji

Že od zavedení ACTA si už nikdy nekoupím žádné chráněné audiovizuální dílo, chráněné CD/DVD/BD a nepůjdu už nikdy do kina - mám velkou TV a nehodlám těm všivákům dát už ani floka. Budu koukat doma na stažené filmy (pro vlastní potřebu je to legální, nejsem povinnen zjišťovat, co je na serverech legálně a co ne ! Ať si to svoje pseudo-umění strčí do zadku. Stejně jsou filmy z 95% multi-homo-negro-eko-military-socialistické agitky, které vidět nemusím ! Budu radši chodit do divadla a na koncerty lokálních kapel. F**k Off !

+3/0
26.1.2012 23:15

karel_vvv

Pěkně napsané

Celé to není o pirátství, ale o kontrole internetu. Zcela fašistická záležitost. Porušuje to presumpci neviny, Ústavu, Listinu práv a svobod. Jenže to porušuje například exekutorská mafie taky, a celá ta pseudo-demokratická vládní mašinérie s tím nic nedělá. Absurdní jsou třeba celníci, co budou moci prohlížet datové nosiče - jak známo, pašování pirátských CD/DVD/BD je ta hlavní cesta šíření pirátského obsahu :-) Už jenom z toho je vidět, co je cílem - kontrola lidí a omezení svobod,

Je to, jako by ochranka supermarketu měla právo (podle uvážení, tedy in officio) svlíkat všechny odcházející do naha a koukat jim do zadků a vagín. Protože někdo krade. No co, v letecké dopravě to tak už je, tak to fašistický režim zavede všude.

+1/0
26.1.2012 23:04

karel_vvv

Re: Pěkně napsané

Ale v IT se tomu naštěstí dá bránit - notes bude s Truecryptem (nebo ekviv), data na hidden volume, který nejde bez klíčů odhalit ani forenzní kryptoanalýzou (až na osvědčenou kryptoanalýzou gumovou hadicí opakovaně do hlavy majitele - tam je slabina). A na internet půjde nějaký VPN systém, třeba tor nebo VPN na vlastní virtuální server do svobodné země (jestli nějaká zbyde). Jako to zavedli provideři v jedné severské zemi, kde takový výmysl zaváděla fašistická (říká si socialistická) vláda - všem uživatelům udělali VPN až za do broadband gateway do svobodného netu (jako volitelnou službu za minimální poplatek), a klidně monitorovali ten procházející chaos - a vláda na ten bílý šum mohla dle libosti koukat. Zákon splnili. :-)

+2/0
26.1.2012 23:10

Draggo

Re: Pěkně napsané

vis, ze to neni blbej napad? vyhlasit bojkot kinum a nakupum CD a DVD. treba by pak prestali prosazovat podobne hovadiny. :-P

0/0
27.1.2012 15:02

carolusI

ACTA je hloupý nápad

nenažraných parazitů. Že jsou mu parlamenty tak nakloněny je tím, že se za něj dá snadno schovat cenzůra a šmírování občanů. A hlupáci v těch parlamentech si myslí, že to bude fungovat.

Jenže každá společnost se dá ovládat pouze tehdy, když jsou správní orgány přehledné a akceschopné. Čím složitější  a početnější je státní správa, tím je neefektivnější a časem zcela neovladatelná. Dnes se k tomu stavu blížíme. Zákony a různé předpisy už jsou tak komplikované, že většina úředníků ani netuší, co je v jejich kompetenci a za co vlastně zodpovídají. Zkuste takový aparát donutit k nějaké rozumné reakci a pohoříte. Stejně tak zkrachuje šmírování všech na každém kroku, protože nikdo nebude schopen z toho množství informací něco kloudného vybrat. Tak celý ten drahý špás poslouží jen k diskreditaci nějakého nepohodlného jednotlivce.Rv

0/0
26.1.2012 22:16

karel_vvv

Re: ACTA je hloupý nápad

Bohužel, počítače to sledování zvládnou. Sice dneska ještě úplně ne, protože takový komplexní systém by byl moc drahý, ale za pár let to půjde. Dovedu si představit rozpoznávání obličejů, aut a SPZ z veřejných kamer (což se částečně děje již teď), lidí podle chůze, všemožnými RFID terminály na slevové karty, co nosíte v kapse, na RFID čipy na oblečení, na signál mobilního telefonu. K tomu nějaká aplikace na vyhodnocení společenské asociálnosti, režimní spolehlivosti, vydíratelnosti a závislosti (třeba na zaměstnání, hypotéce, dětech), počítačové modely a hodnocení chování, nákupních zvyklostí. Naváže automatické psychologické profilování a extrapolace dalšího jednání zájmové osoby.

Do toho si vezměte totalitní pozitivistické zákony, které jak píšete jsou časem absurdní a protismyslné. Výsledkem bude, že režim bude moci kdykoliv sbalit kohokoliv. Bude samozřejmě docházet k "omylům". Podívejte se na film Brazil, než ho zakážou, tam je to celkem přesně.

0/0
27.1.2012 2:30

Hawliss

Výborné

Článek výborný , musím pochválit :) Jen když budu mít možnost stáhnout si hru/film/seriál/písničku zadarmo tak to udělam nikdo mě nezastaví a o kvalitu se nebojím se dá snadno rozeznat kvalitní a nekvalitní verze podle velikosti souboru a ta chvíle stahování z torrentu a následný cracknutí je přece jen zadarmo takže prachy ušetřeny a seriály/filmy v originále ? aspoň procvičí angličtinu ...

0/0
26.1.2012 19:30

Punikator

Re: Výborné

Máte pravdu, ale s nástupem Bluray a s raketovým nástupem 3D technologie poletí velikosti souborů skokově nahoru a kdo by se pak chtěl dívat na neostrý obraz a šelestivý zvuk? Ano, je to zadarmo, ale pokud tu bude poskytovatel, který za například 30,- Kč pustí film v nekompromisní kvalitě? Bez reklam, stahování a legálního rizika? Potom mi všechno to torrentování a vystavování se riziku postihu nebude stát za to.

0/0
26.1.2012 20:23

karel_vvv

Re: Výborné

Jakýpak špatný obraz a šelestivý zvuk ? Mám Full HD TV, koukám zásadně na 720p BD ripy s 5.1 zvukem, klidně bezeztrátově komprimovaným (u hudebních věcí). Zjistil jsem, že 720p od 1080p skoro nepoznám, tak co. Cca 4x kratší stahování než FullHD, menší disky na uložení. A za 2h to mám stažené. Nepohodlí to pro mě není. A 3D ? Když to bude něco pro děti (dospělácké filmy ve 3D jsou IMHO kraviny), tak holt počkám 4h.

A to jsem nezmínil, že 90% dobrých starších filmů nejsou ve skutečnosti FullHD, ale digitálně zvětšené DVD, které se pak digitálně doostří (jako to dělá Photoshop v efektu USM). Tak ať si to strčí do pr....le. To si mohu udělat doma na svém HTPC nastavením několika parametrů v playeru.

Až mediální průmysl sleze z lustru a začne se chovat normálně, bude pouštět film bez reklam řekněme za pade a v lepší kvalitě - třeba skutečně FullHD nebo více, tak stahovat nemusím. Ale ne s DRM, aby mě ještě buzerovali, do kdy se na to mám a kolikrát podívat. Na to jim s..u.

0/0
27.1.2012 2:05

Hawliss

Re: Výborné

no co tak zapnu torrent přes noc se to stáhne aspoň bude dost seedů a riziko bude až mi URNA proskočí oknem :-P

0/0
27.1.2012 15:33

kion121

.

R^

0/0
26.1.2012 19:06

L_O_U_S

V podstatě souhlas

s článkem až na dvě věci:

1. EP je demokraticky volený orgán. Volí si jej sami občané EU.

2. Zisky iniciátorů ACTA by mohly klesnout v případě, že se znovu rozjede černý trh s postaru pálenými CD a DVD. Pokud se ale bude dařit držet ceny nosičů na dnešní nebo ještě nižší úrovni, mohly by na tom produkční společnosti ještě solidně vydělat.

0/0
26.1.2012 18:33

Punikator

Re: V podstatě souhlas

1) Děkuji uctivě, máte pravdu, chybička se mi vloudila, opravil jsem ji. :)

2) Podle mého zisky iniciátorů ACTA nikdy moc nestoupnou, protože warez komunita je pokud nic, tak flexibilní. :) Mám pocit, že přizpůsobení se nové legislativě probíhá v rámci pravidla "štěstí přeje připraveným" už teď. Už teď jsou podle mě zvažovány možnosti a postupy, z nichž využití kombinace VPN a případné nasazení anonymizačních proxyn v rámci VPN je to nejjednodušší, co mě napadne ihned, takhle "od stolu".

Myslím si, že budoucnost není ve vrácení se ke starým nosičům, ale v bezdrátovém přenosu internetu, kdy bude mít "předplatitel" možnost instantního vyvolání si čehokoliv - muziky, filmu, rozhlasových a TV relací, her... Doma, nebo na cestách... A pokud tohle všechno bude stát pár stovek, tak není co řešit. Piráty zůstanou studenti a sociálně slabí a upřímně? Já jim to přeju... Býval jsem obojí. :-D Klidně připlatím výrobci pět procent jako daň za ně. :)

0/0
26.1.2012 20:20

Chrochtadlo

Re: V podstatě souhlas

EP ale není moc zákonodárná. Tuto moc má nikým nevolená Evropská komise. 8-oRvEURv

0/0
27.1.2012 11:56

polto

Naprosty souhlas...

...navic podany velmi vymluvne. Karma. Taky jsem si precetl vase trable s ceskymi soudy. Presne z neceho podobneho mam panickou hruzu - narve si to do me nejaky dobre situovany hajzlik s konexema, ktereho podrzi znalec a je to...

Je mi sympaticka vase snaha bojovat se systemem, ale obavam se, ze plytvate energii. I v dobe upadku Rima existovalo mnoho reformatoru, zanik byl ale neodvratny. V teto souvislosti jsem si vzpomnel na knizku, kterou jsem kdysi davno cetl: Leopold Kohr, The Breakdown of Nations. Moc ji doporucuji, bohuzel nebyla prelozena a i anglicky vytisk se shani tezko.

Ve skratce jde o toto: "If the socio-political unit we live in is too big, the individual loses any chance to influence or even understand the workings of the beast. In 1790, each member of the US House of Reps represented 33,000 citizens. now it's well over half a million..."

+1/0
26.1.2012 18:28

Tajemný muž

Souhla

Naprostý souhlas a karma. Internet je svobodné médium a žádný úředník nemá právo kontrolovat, co na něm dělám, co si myslím, co kde stahuju. V dobách, kdy průměrná mzda byla kolem 12.000 a PC hra stála 1.500 se pirátilo ve velkém (taky jsem to dělal). Dnes hru seženu (ano, počkám si rok či dva) v levné edici za 300 při průměrné mzdě 25.000, a je to mnohem snažší, než prohledávat net, crackovat, torrentovat.

Ti schopní nemají problém nabídnout to, co chce trh. Ti méně schopní holt vymýšlejí regulace.

Tohle je navíc jen zástěrka, díky tady tomu bude mít každý poskytovatl internetu povinnost uchovávat historii prohlížených stránek. Dokonale připravená půda pro budoucího diktátora - kdo neserfuje s námi serfuje proti nám.

+3/0
26.1.2012 18:03

karel_vvv

Re: Souhla

Ad regulace:

Jak to říkával geniální zkratkou Rony Reagan: "Zásady socialistické ekonomiky jsou 3: 1) co se hýbe zdanit, 2) pokud se to stále hýbe, zregulovat, 3) když se to už nehýbe, dotovat.".

Je to o schopnostech, klidně zaplatím stovku dvě měsíčně za nějakou službu, jako je třeba iTunes, za volné legální stahování. Ale 500 za DVD nebo 1000 za BD, 200 za kino je prasárna.

0/0
26.1.2012 23:34





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.