Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

paul369

13. 11. 2010 13:42
Ten článek je docela dlouhý,

ale přečetl jsem ho celý. První část jste docela trefil, v USA se žije skvěle především mladému a zdravému člověku. Žil jsem tam a pracoval asi 3 roky a můžu Vám říci, že druhá část Vašeho článku je tak trochu mimo mísu.  Je to policejní stát, ale k fašismu i když předpokládám od Vás určitou nadsázku, má hodně daleko. Ovšem třešničkou na dortu byl Váš popis evropských států a jejich obyvatel. To jsou opravdy všichni taková hovada? Myslím, že je třeba se spíše zamyslet nad směrem, kterým se euroatlantická civilizace ubírá.

0 0
možnosti
G

Gideon

13. 11. 2010 13:00
Vy jste (žil) v USA jako já na Měsíci

Pan autor, aby dodal "pravdu" svému antiamerikanismu nám vypráví jakousi pohídku o zlé Americe. Žil jsem v USA tři roky u svých bratrů, kteří tam emigrovali po 68 roce a pozvali mě po pádu bolševiků. Ani jeden není "boháč", ale jeden pracoval jako mechanik a druhý jako elektrikář. Za ty tři roky mě ukázali hodně z Ameriky, i to špatné, co je existuje všude. Ale v celku je to fantastická země a ty hlouposti co se tady pan autor snaží prezentovat jako "vlastní zkušenosti" spíše dokazují jeho zaujetí brouzdat na internetu po stránkách "anti-ami". Spíše to vypadá na vykopnutého "ilegála" (to v v případě, že vůbec vytáhl paty z domova), který si hraje na světáka.

[>-]

0 0
možnosti
JR

reichel.blog.iDNES.cz

13. 11. 2010 15:25
Re: Vy jste (žil) v USA jako já na Měsíci

Vidím, že jsem Vás zasáhl do citlivého místa... :) Ne, nejsem vykopnutý ilegál a nikdy jsem ilegálem ani nebyl.

Můj článek není ani anti-ami, to jste ho špatně pochopil. Jádro mého článku spočívá v jistém rozčarování. Jako malý jsem měl USA za vzor a tak nějak jsem si přál, aby se Československo ubíralo stejným směrem. I v 90. letech jsem měl ještě toto přání. Pak jsem ale vystřízlivěl a nyní se začínám zamýšlet nad tématem, že "všude je chléb o dvou kůrkách", a pokud chci nadávat na poměry tady, tak bych měl mít vzor, který budu dávat za příklad. A USA to ze zmíněných důvodů již nejsou. Přesto to neznamená, že to není fantastická země, kde žijí supr lidé, to jste mě opravdu špatně pochopil a omlouvám se za to. :) Rád se do USA vracím, ale pouze jako turista - a i jako turisty se mě dotýká a uráží mne, styl jejich kontrol na letištích, kupříkladu. Štve mě, že přistoupili na hru terorismu a nechají se jím zastrašit. Můj vzor je zastrašen - TO mi vadí. :) Mimo jiné... :)

0 0
možnosti
DK

Danny_Kay

13. 11. 2010 12:45
Nadrazuje zajmy celku nad zajmy jednotlivce...

...nedela tohle prave demokracie? Je na tom neco spatne? Co se USA tyce, take jsem tam mel moznost zit a musim dodnes uznat, ze prakticky vse je tam jelpsi nez u nas. Ano, USA maji svou je mouchy,ale nejsou tak tragicke jako u nas. Prakticky vse funguje, jak ma a zivot je mnohdy az neuveritelne snadny. Clovek,aby se tam prosadil, potrebuje k tomu pouze sve schopnosti a ne armadu znamosti. Jednani na uradech byla pro me vzdy rychla a kupodivu veci, ktere zpocatku vypadaly jako neresitelne, se nakonec resit daly...u nas to nejde...teda jde, ale samozrejme za pomoci uplatku. Ano, Amerika ma urcita pravidla, ktera jsou k...zasmani se. Ale slusnemu cloveku nevadi. Ja totiz nikdy nepotrebuju jit po ulici a drzet v ruce lahev piva a davat svemu okoli najevo, jaky jsme to borec, ze chlastam na ulici. Co se tyce sexualniho haraseni, takove zakony tam sice jsou, nicmene jsem s tim nikdy nemel problem a to jsem si dovolil nepomerne vice, nez prohledavat slecne kapsy. Amerika jiste neni dokonala

0 0
možnosti
DK

Danny_Kay

13. 11. 2010 12:45
Re: Nadrazuje zajmy celku nad zajmy jednotlivce...

ale prinejmensim je MNOHEM lepsi nez CR

0 0
možnosti

oldiess

13. 11. 2010 12:35
Kolik Vám bylo let když jste dováděl s tou Američankou?

" stejně starou Američankou jsme hráli různé hry. Jednou z těchto her bylo, že mi ve chvilkové nepozornosti sebrala můj prsten, se kterým jsem si hrál a schovala ho. "

Bylo vám oběma méně nebo více než 15?

0 0
možnosti
JR

reichel.blog.iDNES.cz

13. 11. 2010 15:18
Re: Kolik Vám bylo let když jste dováděl s tou Američankou?

Přiznám se, že jste mě poněkud zaskočil, protože jsem musel zavzpomínat kolik mi bylo... :) Bylo to totiž přesně v tom období, ale vzhledem k podmínkám výměnného studentského programu se kterým jsem tam studoval jsem nakonec dospěl k závěru, že mi muselo být při odjezdu 14. Incident se tedy stal někdy na přelomu mého 14. a 15. roku, ale podle svého nejlepšího svědomí si dovolím tvrdit, že mi bylo ještě 14... :)

0 0
možnosti
S

sůva

13. 11. 2010 12:11
Skvěle napsáno, mám z pobytu tam naprosto stejný pocit

- prvky fašizmu se stále více zvýrazňují a nezakryje je ani hra na svobodné volby - nyní překreslí volební okrsky dle svého vítězové, bez peněz (podpory od korporací) vůbec není možné kandidovat, no a to prudění sexem,terorem - fakt těžko k žití., No jaký si to uděláš,takový to máš a pýcha předchází pád.

0 0
možnosti
RH

Kruton

13. 11. 2010 11:53
Hodně jste to zjednodušil

Demokratický režim má jasně definované parametry, což je především politická reprezentace, která vychází ze svobodných a rovných voleb, vláda ústavy a práva pro všechny a oddělení třech pilířů moci. Pokud je toto dodrženo, tak jde o tzv. demokracie a je jedno, jak to nazvete vy. Při srovnávání s dobou komunismu se dopouštíte logické chyby - za komunistů nebylo možné projevit vůli ve svobodných volbách a tím nebylo možné prezentovat nesouhlas s režimem a provést změnu. V USA tu možnost lidé mají, takže (pokud nebudete americké volby považovat za nedemokratické a nerovné) systém a politika zde se opírá o vůli voličů a pokud stát zasahuje jakkoli do svobod svých občanů tak s jejich souhlasem a tomu se právě říká demokracie.

0 0
možnosti
LS

Jednoho krásného dne ...

13. 11. 2010 11:46
ad 8)

a co AIG, GM ?

0 0
možnosti
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2457x
Husákovo dítě, chorobnej optimista, příležitostnej salámista, bejvalej metalista, někdy divnej, určitě jinej, ale vždycky svůj. Živím se jako server administrátor, bavím se jako fotograf, výletník, komentátor a šašek.

Seznam rubrik