Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L66e27o94n34t20ý84n11a 96C21h94v35á63t78a28l75o87v49á 1933715896

Argument je jednoduchý, vybrat daně bez problémů lze, pokud je systém jednoduchý a daňová zátěž je úměrná. Nic z toho v současné době nemáme. Daňová zátěž je obrovská a to nejen daně, ale další spousta nesmyslných pravidel, ochrana zaměstnanců, atd. Navíc je celý daňový systém složitý a nejednoznačný, takže postihnout lze prakticky každého. Argumentem proti EET a kontrolnímu hlášení je i to, že stát kvůli vyššímu výběru daní musí dále utrácet. Místo zjednodušení daňového systému, snížení byrokratické zátěže a přijatých úsporných opatření, stát najme další armády úředníků, nechá naprogramovat software a registry a zajistí úložiště, a to nebude stát málo, tak časem zjistí, že je třeba vybrat ještě víc peněz, aby bylo z čeho to financovat. Pak je na místě se ptát, proč stát nešetří? Proč stát nesníží počty státních úředníků? Proč chce rozšiřovat svou činnost, když na stávající nemá dostatek finančních prostředků? Proč se stát nechová efektivně, hospodárně a účelně?

+3/0
4.2.2016 23:29
Foto

J58a21n 55P24u48n17í43k 87R90e73i28c15h29e55l 3177698610814

Přesně.

0/0
8.2.2016 12:46

Z25b39y37š41e78k 83H21l47i77n15k51a 3321923870623

Jakožto živnostník, kterého se sice EET nijak nedotkne, protože nemám žádnou hotovostní tržbu, s tímto systémem prudce nesouhlasím. A to jednoduše proto, že zlikviduje drobné živnostníky, kteří si živností přivydělávají vedle své jiné práce, nebo žijí na hraně přežití, aniž by stát "okrádali". Což v důsledku znamená úbytek drobných řemeslníků a podobných činností a tedy zdražení těchto služeb.

+1/0
4.2.2016 23:14
Foto

J73a52n 17P16u48n20í70k 76R67e18i30c31h16e57l 3587718670284

Děkuji za názor! :) Aniž bych byl v opozici, dovolte mi se zeptat: A nebylo by možné aby i tito "přivýdělkáři" fungovali bezhotovostně?

0/0
8.2.2016 12:48

Z86b21y55š59e30k 79H76l40i36n69k64a 3821493500353

Představte si, že jdete spravit kapající kohoutek sousedce-důchodkyni, která ani nemá účet v bance. Důchod si vždy vyzvedne v hotovosti na poště. Jak to vyřešíte? Jediné rozumné řešení v takové situaci je se účtenkám zcela vyhnout. Když máte instalatérskou živnost, překračujete zákon. Když ho nepřekročíte, musíte si pořídit EET, která vás položí - prostě se vám to už nevyplatí.

0/0
8.2.2016 14:50
Foto

J27a65n 81P64u61n55í42k 15R67e60i72c69h63e89l 3407298550784

Děkuji za odpověď a rozumím...

Zdá se, že nejlepším řešením by bylo, jak uvedla Leontýna Chvátalová celý ten systém zjednodušit a zprůhlednit, zatímco vláda jde v protisměru. Váš argument a argument paní Chvátalové jsou rozumné argumenty proč EET ne, děkuji! :)

0/0
8.2.2016 15:12
Foto

V63á74c10l51a27v 91C86h36u71c79h43m16a 6125351798796

Nejspíš jste doteď spal, neboť i ty vaše argumenty se objevují skoro v každé diskusi k EET.

0/0
4.2.2016 19:37
Foto

J80a40n 92P89u13n65í41k 78R50e91i69c16h16e75l 3467388450364

Přiznám se, že nehltám skoro každou diskusi, ale třeba v pořadu Máte slovo jsem odpor vůči EET zaznamenal jako velice chabý a postavený na nepříliš konkrétních argumentech: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/216411030520003/

0/0
4.2.2016 19:55

R70o85b60e27r24t 64H71a74v29e69l 7359339534709

Quo Bene ?!?! :D :D :D

0/0
4.2.2016 19:19

J43i82ř19í 59J88i62r88o60u18d67e71k 8756109264304

,,Milej Qvó Bene";-D Kdo bude hlídat hlídače hlídačů a kteří kozlové kozlům zahradníky mají býti? ,,That ́s question";-)

+2/0
4.2.2016 17:52

P64e13t96r 77N66ě98m19e93c 4305232772347

Proč ne? Protože hospodský děda důchodce kvůli tomu zavře poslední fungující hospodu na vsi !!!

+5/0
4.2.2016 17:45

J41i90ř22í 18J25i67r26o44u72d92e36k 8786559734804

Pokud přiznává příjem ke svému důchodu, proč by měl?

+1/−1
4.2.2016 17:56

R35o51s58t52i87s71l57a97v 15C31a35h75a 8145441730252

Protoze na mela vsi nevydelava tolik, aby se mu vyplatila investice do pokladny za nejakych 10 tisic, potazmo do dvou pokladen, protoze kdyz se jedna poroucha, tak muze zavrit. K tomu je potreba pripocitat mesicni pausal za internet. On totiz malokdo ma predstavu, co to znamena vesnice, kde mate treba 50 domu. Pokud nechcete udelat z lidi alkoholiky, tak ta hospoda moc nevydela, je to spise takove misto setkavani.

Obdobne to plati pro vesnicky kolonial s maly obratem.

+5/0
4.2.2016 17:59

R39o75s83t63i28s26l55a62v 60C41a10h84a 8915201700972

Jeste dodatek - coz o to, ta hospoda se da osetrit tak, ze proste z podnikani udelaji sousedskou vypomoc - budou se tvarit, ze dohromady koupili soudek a kazdy na nej prispel - ve finale na tom stat jeste bude tratit. Ale u toho kolonialu to asi tak nikdo neudela a bude - FINITO - jedte si nakoupit do mesta.

0/0
4.2.2016 18:06

J20i35ř37í 67J77i63r35o46u68d42e23k 8136929424504

To ano. Nakonec, tak to praktikují mnohé ,,spolky". A legálně. Coby nevýdělečnou činnost, resp. příspěvek do kasy spolku. Vybavení, vč. přípojky na net, lze zahrnout do nákladů a poté si provést odpočet. Klasika. Znám dost těch, kteří to mají realizováno a v EET pro sebe nevidí problém. I na ,,malém" městě, či vesnici. Navíc je jednáno o ,,odlehčení" pro podnikatele v tomto směru. Jak v daních, tak i ,,příspěvku" státu. Zatím není nic hotovo definitivně, jak to bude v reálu, ukáže až čas. Z EET je momentálně hlavně ,,nástroj politic. boje" o přízeń potencial. voličů, atˇ těch, či oněch partají i ,,partiček", ale i lobingu zájm. skupin;-)

0/0
4.2.2016 18:34
Foto

V40á37c28l21a48v 79C88h27u16c35h12m88a 6375401578236

Že lze náklady zahrnout do nákladů neznamená, že byste nemuset vydělat o těch x tisíc více. Když nevyděláte budou vám chybět. O odlehčení je jednáno ve výši 5000 jednorázově. Skutečné náklady ovšem budou mnohem vyšší. Těch 5000 vám nepokryje ani náklady na připojení k internetu, natož tak ještě aby vám kompenzovalo cenu zařízení.

0/0
4.2.2016 19:41

J22i21ř64í 76J93i19r45o57u60d21e58k 8266599824414

Dle těch, které znám a jsou dobrými podnikateli to až tak není. Net je pro ně standard stejně jako reg.pokladny. A v připojení na EET nevidí žádný problém. Jistě, že lze říci, jak u koho.

0/0
4.2.2016 20:52
Foto

V58á66c98l58a54v 64C90h59u58c39h45m19a 6605521608456

To je jako byste řekl ... dle těch co já znám, u nás nikdo nepodniká, tak co se vlastně řeší.

+1/−1
4.2.2016 23:10

Z19b38y84š10e89k 80H76l72i46n27k82a 3631873680393

Spolek "přátel" si nebude pořizovat EET, protože by pak musel být přejmenován na spolek bláznů a jiných šílenců. ;-D

+1/0
4.2.2016 23:35
Foto

J10a56n 51P70u40n69í40k 97R67e57i30c15h27e63l 3727358950184

A právě proto jsem psal, že by stát měl pokladny poskytnout buď na splátky, samozřejmě dlouhodobé, nebo na pronájem, případně je formou dotací poskytnout "zdarma" tak, aby se finanční dopady na živnostníky minimalizovaly.

A jestli toho živnostníka položí účet za internet na EET, tak podle mého buď dělá něco hrozně špatně, a nebo je to jenom výmluva.

Osobně si myslím, že zrovna tohle by mohlo paradoxně přispět k rozvoji internetu i do těch zapadlých vesniček, kde se to teď operátorům nevyplatilo - a že jich pár takových znám. Když se 10 chalup složí na paušál za 500, tak si z každý chalupy jeden člen nekoupí jedny cigarety jednou měsíčně. A pokud někdo podniká pro 10 chalup a chce tyhle náklady táhnout sám a neutáhne je...? Tak v tom případě opravdu dělá něco špatně. V tom případě se musí přestat chovat jako podnikatel a začít se chovat jako neziskovka, nebo prostě fungovat jinak.

A to si myslím, že třeba na Moravě je internet levnější, než za těch 500,- měsíčně, co jsem tady střelil od boku. ;)

+1/−1
4.2.2016 18:31

J59i23ř17í 30J97i41r67o85u31d85e18k 8466179954704

Leccos lze i na ,,lízink" a pak dát do nákladů, že;-) Včetně odpočtů na životnost a inovaci;-)

+1/0
4.2.2016 18:39

K70l16á18r13a 10T89r14n48k96o85v41á 3414599714549

U nás internet věčně vypadává (v Praze). Není možné kabelové připojení, nabídli nám tedy speciální spojení pouze pro naší firmu za 5000,- měsíčně nebo společné s jinými uživateli a to je holt nestabilní.

0/0
4.2.2016 19:30

R81o54s56t66i78s18l26a92v 36C52a38h71a 8835191220592

To je jedno, jak ty pokladny stat poskytne, pokud nejsou zdarma. Nezapomennte, ze zakladni danovy odpocet na poplatnika je 24 tisic. Takze aby clovek vubec zacal platit dan, tak musi vydelat (zisk) aspon 160 tisic (a to zanedbavam SP a ZP). To je cca 13 tisic mesicne. A vite kolik je to vytocenych piv? Pri marzi 10 Kc na pivu to je 40 piv za den, coz v male vesnici nemusi byt vubec lehke. A to v tom nejsou dalsi naklady - teplo, voda, svetlo.... Jinymi slovy - je to pro OSVC v malych vesnickach obri naklad. A uplne zbytecne, oni vubec nemusi podvadet s danemi.

+1/0
4.2.2016 19:31
Foto

V21á22c19l56a91v 66C27h91u18c68h18m67a 6335221108356

Mně účet za vybavení pro EET rozhodně nepoloží, ale nevidím žádný důvod, abych platil ještě extra za to, co by měl stát být schopen zvládnout za peníze z daní. Chce -li Babiš důkladnější kontroly, v pořádku, ale proč bych si měl platit svého kontrolora ještě extra? Jak by se vám líbilo, kdyby k vám přijelo deset lidí z berňáku na kontrolu, kontrolovali by vás měsíc a vy byste to všechno musel zacálovat? Zkuste si někdy přečíst daňový řád. Jaké prostředky může stát využívat pro správu daní. EET jde zcela jednoznačně proti daňovému řádu a také proti ústavě.

+1/0
4.2.2016 19:48
Foto

J35a59n 40P35u91n60í38k 91R62e88i25c76h56e60l 3427648870724

Ano, s tím lze naprosto souhlasit. Nicméně já jsem nikde nezaznamenal, že bychom měli platit "extra" kontrolory. Jenom ty pokladny a to je argument, kterým lze p. Babišovi oponovat, že ano, EET ok, ale pokladny ať nám laskavě zaplatí. Stejně si je ve finále budeme platit sami z vlastních daní, že... :)

0/0
4.2.2016 19:52
Foto

V80á30c47l61a97v 89C86h39u73c70h48m17a 6345121408386

Tím extra kontrolorem je samozřejmě i pokladna. A z mého pohledu, když mi stát bude veškeré náklady s tímto kompenzovat, tak v podstatě nemám jinej problém, protože data o mně jako daňaři má stát tak či tak. Jenže je spousta firem, pro které je obchodní tajemství velice cenné a tady EET odporuje nejen pravidlům o ochraně obchodního tajemství, ale také ústavě. A pořád je tu ještě i ten daňový řád. Stát si přece nemůže dovolit jakoukoliv svévoli jen proto, že neumí využívat efektivně stávající nástroje pro výběr daní.

0/0
4.2.2016 20:42



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.