Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Punikator

Oprava častého nedorozumění

Dovolte mi zde znovu připomenout, že můj blog se týkal hlavně těch, kteří volají že "za komunistů bylo lépe"! Nikoliv o lidech kteří šli demonstrovat, i když právě mezi nimi je spousta takových.

Všimnul jsem si v komentářích, že spousta lidí se cítí mým blogem dotčena, někteří právem, ale jiní neprávem! ;) Neházím všechny demonstranty do jednoho pytle a zcela soucítím s těmi, kterým vadí korupce a rozkrádání tohoto státu. Stejně tak jsem nikdy netvrdil, že ten, kdo pracuje rukama pracuje méně, nebo hůře, jak se zde do mě někteří "obuli". Stejně jako by tito manuálně pracující lidé nikdy nenastavili server tak jako já, nebo by nebyli schopní naplánovat datovou infrastrukturu a síťovou topologii, tak bych já - a to říkám otevřeně - nebyl schopen dělat to, co oni, pravděpodobně ani hodinu. Mluvím konkrétně o práci s lopatou a krumpáčem, kterou jsem si zkusil a u které bych zdechl, to říkám upřímně. :-D

Mluvil jsem o motivaci těch, kteří vykřikují, že za komunistů bylo lépe. ;-)

0/0
23.4.2012 8:23

mirni

mily Jene vy jste tam nebyl - ja ano tak si poctete

http://miroslavnigrin.blog.idnes.cz/c/259027/Nekolik-postrehu-z-Vaclavaku.html

0/0
22.4.2012 17:00

Punikator

Re: mily Jene vy jste tam nebyl - ja ano tak si poctete

Velice děkuji za konstruktivní příspěvek, a za doplnění toho, co v médiích opravdu znělo jen okrajově. Jak jsem uvedl, na demonstraci jsem nebyl, přestože jsem "tou dobou procházel kolem", tedy konkrétně v 16:30 a to už na náměstí bylo opravdu velmi volno a lidé se rozcházeli.

0/0
23.4.2012 8:30

Béda47

za komunistů nebylo lépe

Ale dnes je hůře. Stačí jen porovnat situaci třeba v Německu a u nás.Říká se, že nelze porovnávat neporovnatelné ! Ale základní pravidla jsou v Německu a tady prakticky stejná. A tak podpora v nezaměstnanosti tam je kolem 2000 Euro a tady v určitém procentu k dřívějšímu platu. Tam nemají úřady práce ale zprostředkovatelny práce . A také tam mají větší zdanění mezd.Ale není nikdo spokojený ani tam a ani tady. A tak nikdo v Německu nechce znovu do tehdejší DDR a tady nechceme nic, co bylo před rokem 1989. A na to snad není nic špatného. Chceme žít lépe a bez strachu. Již ho bylo dost. Ale u autora mládí a neznalost věcí neomlouvá.

+2/0
22.4.2012 16:37

Punikator

Re: za komunistů nebylo lépe

Strach učí obezřetnosti, je to jeden ze základních instinktů. Žít beze strachu znamená bez starosti, ale v životě se o sebe člověk musí umět postarat - to platí už od dob, kdy běhali naši předci s klacky a kameny. Neomlouvám ani své mládí, ani neznalost nevím čeho, ale z čeho máte strach konkrétně Vy? Žijete si snad hůře nyní, než za komunistů? Máte méně možností kulturního vyžití, hmotných statků, politických voleb? Možná jsem "mladej a blbej", ale přiznám se, že nechápu Vaší narážku na své mládí a neznalost, omlouvám se... :)

0/0
22.4.2012 22:33

Aloren

Pane,

většina národa se chová slušně, nekrade, pracuje, někde pracuje hodně a za hodně málo peněz, čím si to ti lidé zaslouží ???Lidé jsou zodpovědní, pracují, netunelují, nestýkají se s mafií, nekorumpují...Věřte, že  v politice a hlavně v naší vládě chybí odpovědnost  za své činy, morálka a čest !!!

+4/0
22.4.2012 16:19

wopi

Re: Pane,

kdo ti nakukal tu blbost, že vláda určuje platy??

0/0
22.4.2012 16:24

Aloren

Re: Pane,

Vláda platy neurčuje, je potřeba číst celý text a pochopit smysl...!!!

0/0
22.4.2012 16:28

Punikator

Re: Pane,

A pod to se podepíši. Chybí osobní zodpovědnost politiků. Morálka a čest jsou abstraktní pojmy, ke kterým jsme nebyli vychováváni, ale osobní odpovědnost je konkrétně vynutitelná - ale kdo jiný, než politici by na ně samé tento bič měl uplést? A když vidím, jak si "snižují platy", jak ochotní jsou ke ztrátě imunity, jak nechtějí mít zodpovědnost za nic a za nikoho...? Těžko to na sebe upletou sami. Možná to by byl hezký důvod pro stávku. Nikoliv pád vlády, ale osobní odpovědnost politiků! ;)

0/0
22.4.2012 22:36

jarinka

Kolik jste toho

za Husáka napracoval, Husákovo dítě, že píšete takové hlouposti? Tatíček by vám měl dát pořádných pár facek, když podle vás chodil do práce jen práci předstírat. Modlete se a a děkujte za každodenní chléb lidem ze "šedé pracovní zóny" a vzhlížejte k nim s úctou, jinak vás roznesou na kopytech, vy náfuko.

+6/0
22.4.2012 16:10

Yweta

Re: Kolik jste toho

výstižné, super, Jarinko !

+2/0
22.4.2012 16:29

strycek-Joe Ltd.

Re: Kolik jste toho

R^

0/0
22.4.2012 16:38

Punikator

Re: Kolik jste toho

Výtečně Jarinko! :) Přesně tuhle reakci jsem očekával. Asi jsem toho za Husáka mnoho nenapracoval, to je evidentní. Ale napracuji toho hodně teď. Proč? Protože mě právě můj otec učil hrdosti k práci a úctě k ní. Nikoliv k lidem, kteří vyžadují úctu z principu, ať už je jakýkoliv. Z principu stáří, moci, nebo inteligence. Úcta musí být zasloužená, není to nic automatického.

Stejně jako není automatické, že máte co jíst, pít a kde bydlet. Takže ne, nebudu mít úctu k bandě ovcí, které se nechají strhnout sociálními sliby zítřka, protože přes svůj svatý zápal pro solidaritu nevidí, že pozítří už nebude mít NIKDO co do huby.

Takže stejně jako jsem nepsal, že můj otec patří do šedé zóny a práci jen předstíral, tehdy i nyní existují lidé, kteří pracovat chtějí a kteří pracovat musí. Cítíte ten rozdíl? A klidně ať mě roznesou na kopytech, lidé totiž mají nohy. Jen stádo tepe kopyty zem a jen blázen by stál tupému stádu v cestě. ;)

0/0
22.4.2012 22:43

maxikocour

To snad né

Vy píšete o době, kdy vás matka pouštěla na pupeční sňůře jako draka .!!!To jedině Vás omlouvá.

+2/0
22.4.2012 16:01

Punikator

Re: To snad né

Nikoliv, píši o době, kdy lidé jako Vy vlítnou na náměstí jako vandrák do putyky a myslí si, že mají právo vyřvat si opak toho, co já jsem si odhlasoval. Píši o dnešku a o krátkozrakosti draků jako jste Vy, kteří letí tam, kam zrovna fouká vítr a neuvažují, co tím směrem je. Co se stane, až se stane po čem volají.

Jste nástroj, nástroj moci, milý pane - a soudě dle Vaší konstruktivity příspěvků značně tupý nástroj.

0/0
22.4.2012 22:47

aljavX

někdo napíše svůj názor, a

hned je tady urážen. Jak typické pro určité spektrum národa  ...

+3/0
22.4.2012 15:58

Petrhans7.

Re: někdo napíše svůj názor, a

K jakému spektru se např. řadíte Vy?

0/0
22.4.2012 16:05

Alex1966

Re: někdo napíše svůj názor, a

Mladá garda ODS tu na blogu iDNES na povel shora vypustila velmi nesnášenlivá"moudra" (na rozdíl od tohoto blogera zopakovali slovo lůza pro méně ekonomicky zajištěné spoluobčany nejméně desetkrát, z toho jednou v titulku) urazila nejen těch sto tisíc z Václaváku, ale i mnoho těch, kterým Nečas sterým způsobem bere od úst, a ONI BY NESMĚLI MÍT NA VEŘEJNĚ PRONÁŠENÉ URÁŽKY TAKÉ SVůJ NÁZOR?

+4/0
22.4.2012 16:21

Punikator

Re: někdo napíše svůj názor, a

Jen ať mají svůj názor, pro konstruktivní debatu - či hádku, je to dobré. ;) Můj blog je spíše o tom, zamyslet se co dál? Co když vláda padne? A je také o skupině lidí, kteří šli na demonstraci a jejich motivaci, jak jí já odhaduji.

Já ty lidi chápu, a kdybych viděl smysl toho konání, tak jdu na tu demonstraci taky. Ale bohužel, nevidím nabízená řešení, nevidím východisko, nevidím "co chceme". Vidím jenom "tohle nechceme" - a to je příliš málo na to, abych věnoval svůj volný čas zábavě, která mě nenaplňuje.... :)

0/0
22.4.2012 22:51

Fatboymiki

Re: někdo napíše svůj názor, a

dneska máš svůj slabší den;-D

+1/0
22.4.2012 16:24

Petrhans7.

Ideologické naučené

kecy! Bloger má jistě nahuštěnou odéesáckou ideologii, čistě primitivní.

+2/0
22.4.2012 15:42

aljavX

Re: Ideologické naučené

to že nemá názor jako ty, ho řadí k modrým ? To myslíš vážně ?

+1/0
22.4.2012 15:55

Petrhans7.

Re: Ideologické naučené

Jistě! Pokud ne, tak je to blahoslavený .........duchem.

0/0
22.4.2012 15:58

Punikator

Re: Ideologické naučené

Děkuji za plodný a konstruktivní příspěvek, děláte "čest" levici! Takových oponentů víc, tak si na diskuse beru omalovánky, abyste si nestrkal tužku do nosu. :)))

0/0
22.4.2012 22:53

strycek-Joe Ltd.

Nemudrujte p.Reichele

vše co jste vymyslel, je patrně pitomost. Musíte začít od nuly a nepokládat se hned za jedničku - to Váš názor diametrálně zkresluje.

+3/0
22.4.2012 15:37

Punikator

Re: Nemudrujte p.Reichele

Patrně pitomost - proč?

Pokládám se za jedničku? Čím?

Názor mám přirozeně subjektivně zkreslen, ale to Vy taky. Na rozdíl od Vás, já ale nad věcí uvažuji a navrhuji alespoň obecná řešení. Udělejte prosím to samé a oponujte mi! ;)

0/0
22.4.2012 22:55

Y.N

Bóže to je blbost co jste napsal

8-o do práce se už dávno nechodí aby vás bavila, ale uživila....Mám 2 děti, jedno jezdí do práce do Mošnova a má to 17 km a je rádo i za 12000 čistého, druhé jezdí do Ostravy od bydliště vzdálené 25 km za ty samé peníze a já se štráchám po tom českém tankodromu 41 km, naštěstí mám prům.plat a jsme všichni rádi, že vůbec nějakou práci máme, vy jeden chytrolíne!!Se odstěhujte někde jinden patrně hnipete v Praze a pak mudrujte!Za komoušů bylo opravdu lépe a to jsem nevěřila, že si to budu někdy myslet čéče. A rozhodně nejsme nikdo se základním vzděláním, jediný vyučený je manžel a má práci 6km od bydliště a taky relativně dobře placenou, jenže na takovou musíte mít strojní učiliště a praxi.

+11/0
22.4.2012 15:34

wopi

Re: Bóže to je blbost co jste napsal

za komoušů bylo lépe pro nemakačenka bez jakýchkoliv zájmů a kulturních potřeb - prostě pro lůzu

+2/0
22.4.2012 16:25

Punikator

Re: Bóže to je blbost co jste napsal

Takže abych to správně pochopil, to, že je teď hůře než za komunistů je u Vás dáno tím, že musíte dojíždět delší vzdálenost do práce?

Nebylo by tím pádem konstruktivnější pro Vaše děti, aby se přestěhovaly tam, kde pracují? Pokud budou mít přítele / přítelkyni nebo spolubydlící(ho), tak za 2x12000,- Kč se dá na Ostravsku existovat celkem obstojně. Ano, nebudou mít auto do roka a dovolená u moře asi také nebude každý rok. Ale na druhou stranu, třeba můžou prodat auto, ušetří na poplatcích, daních, palivu a údržbě vozu.

Nemyslete si, já jsem také rád, že vůbec nějakou práci mám... ;) Ale patrně na rozdíl od Vás, jsem OSVČ a práci si sháním sám, co neudělám, to nemám a ano, přestěhoval jsem se do města které je dražší tak, abych nebyl závislý na autě a měl minimální "mandatorní výdaje". Takže finančně jsem "nula od nuly", ale nedojíždím. Naopak mám známé, kteří dojíždějí denně 50 km do Prahy a 50 km z Prahy, tedy 100+ km denně - ale chtěli levný dům a mají ho.

V čem je tedy Váš problém?

0/0
22.4.2012 23:03

Jjezevec

Dobrý článek.

Ale jak se zdá tak netáhla / odbory/ už zase nemají dost. Bohužel.

Nejraději by hodně peněz ale za málo a nejlépe za vůbec žádnou práci.

+4/0
22.4.2012 15:30

Y.N

Re: Dobrý článek.

vy jste XXX

0/0
22.4.2012 15:35

mirni

doporucuji vam aby jste se podival na fotografie z cesty sev

eromoravaku vlakem .. jiste tam uvidite vyfocene Halo noviny, ale taky tam uvidite ruce ktere skutecne pracuji ... bez naramku s napisem SEX na vasich pestenych prstech .. jsou tam ruce ktere maji mozoly a poradne .. vazne si myslite ze mate pravdu?  navic vy jste se orientoval jen podle medii .. media uz dnes neuvadeji vse co se deje, ale jsou tendecne zamerena ... vy jste neslysel o cem bylo to hlavni v demonstraci .. o tom ze se tady krade ve velkem, ze korupce se nestiha, ze poslanci a vlada jsou neodvolatelni mocipani, ze nikdo nenese trestni odpovednost za to ze rozhazuji nase penize, ze ma pravice strach prijmout zakon a majetkovem priznani atd.  to vam nikdo nerekl ani nenapsal ... priste se prijdte taky podivat, protoze jinak jen cekate az za vas nekdo jiny neco udela jak si myslite ze tohle muze dopadat .. protoze uz neni co privatizovat tak nastoupily penezenky tech v nizsich nez poslaneckych a ministerskych postech  tedy ti dole ti uprostred a nevyhne se to ani zivnostnikum

+9/0
22.4.2012 15:30

Y.N

Re: doporucuji vam aby jste se podival na fotografie z cesty sev

R^R^R^ jenže tihle komici to nepochopí dokud sami nespadnou na hubu;-€

0/0
22.4.2012 15:38

Punikator

Re: doporucuji vam aby jste se podival na fotografie z cesty sev

Vážený pane, jako komik a živnostník už ryji hubou zem nějakou dobu, to mi věřte. Ale abych mohl podporovat něčí bohulibou snahu o pád vlády, tak chci vědět, co ten dotyčný zamýšlí potom, a jak to hodlá udělat. Protože, jak jsem psal v jiném přípěvku v této diskusi, bořit a ničit umí každý, ale budovat jen málokdo.

Vím, je to přirozená lidská vlastnost, válčit a bořit, ale já jsem spíš Bořík stavitel, takže než někomu rozkopu jeho bábovičky, chci vědět proč a jak je udělat znovu a lépe.

Na druhou stranu toho tragikomična - třeba já na hubu nikdy nespadnu, protože vždycky když na ní sem, tak se zvednu, opráším a snažím se znovu a znovu, být lepší, preciznější, dochvilnější než ti druzí... A věřte mi, dokud se nebojíte pracovat a pracujete kvalitně, tak si "Vás kšeft vždycky najde". A ano, často dřete víc za méně peněz, než "ti ostatní". Ale takový je už holt reálný kapitalismus, pokud chcete dělat "na sebe". Upřímně - nemám čas si stěžovat, přestože mě korupce štve stejně jako Vás. ;)

0/0
22.4.2012 23:26

_peta303

Re: doporucuji vam aby jste se podival na fotografie z cesty sev

A jaký je rozdíl mezi modrou a oranžovou korupcí? Hm? Je snad KSČSSD řešení? Není!

+1/0
22.4.2012 16:16

Punikator

Re: doporucuji vam aby jste se podival na fotografie z cesty sev

Na náramku mám nápis SEXY, to jenom úvodem. :) Jinak s Vámi naprosto souhlasím, ano, mám svůj názor zprostředkovaný z médií, ano, krade se tu ve velkém a jak jsem psal i v blogu, kdyby se nekradlo, tak se šetřit nemusí. Rád si utáhnu opasek, pokud uvidím že to má smysl, ale utáhl bych ho kolem krku tomu, kdo ty moje (a i Vaše) peníze rozkrade a ještě se tomu jak debil směje.

Co se týče zákona o majetkovém přiznání, ten má strach přijmout jak levice tak pravice, jedou v tom spolu, o tom nemám iluze.

Takže ano, souhlasím s Vámi. Můj blog byl spíše úvaha o motivaci lidí na demonstraci, proč zrovna oni šli demonstrovat a co konkrétně chtějí udělat, až vláda opravdu padne? Protože ONI to dělat nebudou, zase to musí dělat politici... A kteří politici konkrétně? Vy znáte politika, kterému byste věřil? Já zatím věřím pouze p. Fischerovi, ale i u něj se bojím, že ho systém semele, nebo odstraní. Takže - zamýšlel jsem se i nad tím, jestli se vedení odborů zamýšlelo nad tím, "co potom". :)

0/0
22.4.2012 23:18

Stobka

To jste si popletl s těmi odboráři

Vůbec nechtějí za méně práce více peněz, jak píšete. Ale za stejnou práci normální výplatu, a ne stále méně a méně. Málokdo ví, co dál dělat, aby se situace zlepšila. Ale všichni, kteří tam vedle mě stáli na tom Václaváku, jsme se shodli v jednom: Chceme, aby se s námi jednalo slušně.

+5/0
22.4.2012 15:20

Y.N

Re: To jste si popletl s těmi odboráři

R^

0/0
22.4.2012 15:40

mirni

Re: To jste si popletl s těmi odboráři

je celkem zbytecne diskutovat s lidmi, kteri jsou ovlivnovani propagandou medii, uz jen jejich prezentace kolik lidi se demonstrace zucastnilo  kolem 14.15 hodin oznamovala televize ze na Vaclavaku je 40 tisic lidi, a v te dobe byl uz Vaclavak plny a jeste i prilehle ulice a soubezna Politickych veznu take ... tak si to spocitejte .. Vaclavske namesti ma kapacitu asi 160 000 lidi.... a pak byl proveden sestrih takze prave gro tohoto protestu vyznelo jinak ... ale jak rikam to aby jste tohle zjistil je treba byt ucastnikem .. pak by tenhle pan vedel ze bylo pozadavkem nova Ustava ktera by zahrnovala vetsi prvky prime demokracie, kde by bylo zakotvena odvolatelnost poslancu, snizeni imunity politiku, jejich trestni odpovednost za spatne kroky ktere poskozuji zem atd. to, ze by tam nekdo rekl ze chce vic penez za mene prace tam nezaznelo....

+4/0
22.4.2012 15:47

aljavX

Re: To jste si popletl s těmi odboráři

to víš že jo ty brepto, byly vás tam miliony ;-D;-D

+1/0
22.4.2012 15:57

hamry

Re: To jste si popletl s těmi odboráři

Přesně tak. Byla jsem na Václavaků a viděla jsem 120 000 a možná až 160 000 vysloveně slušných lidí, což potvrzuje ten fakt, že nemusela policie proti nikomu zasahovat, opilých tam byla jedna promile, nakonec jsem viděla jen jednoho a jistě to nebyli lidi, kteří chodí do práce si odpočinout, což se o mnoha bílých límečků nedá říct. Tak si nejdříve ověřte fakta a potom pište bláboly. Byli tam slušní a chtěli jen jediné----- ABY SE SLUŠNĚ S NIMI ZACHÁZELO.

+2/0
22.4.2012 16:25

wopi

Re: To jste si popletl s těmi odboráři

vláda neurčuje výplaty, to jste totálně mimo mísu

0/0
22.4.2012 16:26

brooke

Re: To jste si popletl s těmi odboráři

Ať odboráři vybojují pro své členy odpovídající platy se zaměstnavately. To je jejich práce a smysl existence odborů. Politické strany  dělají politiku, odbory bojují se zaměstnavateli o lepší pracovní podmínky a lepší platy. Jako odbory ve ŠKODA AUTO.

0/0
22.4.2012 17:31

Punikator

Re: To jste si popletl s těmi odboráři

A s Vámi se jedná sprostě? Víte co? Se mnou asi taky. Jenže výplata je určována podnikem, nikoliv politikem, musíte tedy s odbory tlačit na Váš podnik. Od toho ostatně ty odbory máte. ;) A až odbory doženou podnik ke krachu, protože budete chtít všichni "normální výplatu", tak se pak politici možná pozastaví nad tím, proč mají v zemi tak vysokou nezaměstnanost a tolik lidí bez práce.

Naopak Váš podnik, by měl pomocí svých lobbystů ovlivňovat politiky, aby sám nezkrachoval. Takhle to funguje v normální demokracii. Ale brát si odbory jako nástroj nátlaku na politiky, to je naprosté nepochopení podstaty odborů a principů demokracie.

Pokud nevíte, jak danou situaci zlepšit, tak proč jí boříte? Proč se snažíte zbořit hrad z písku, když ani nemáte potuchy o tom, co postavit místo něho? Bořit umí každý, budovat jen někteří, a to je to co mi vadí - každý se snaží bořit systém, ale né ho zlepšit, nebo napravit. Vadí mi, že víme co nechceme, ale nevíme co chceme. Vy i já. :)

0/0
22.4.2012 23:11



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.