Diskuse
Turnikety v MHD
Děkujeme za pochopení.
Firefanatic
K ceně turniketů
Když vezmu počet stanic, a kolik turniketů bych k nim tak asi mohl mít... pořád mi vychází, že za cenu turniketu do metra vám v Krkonoších postaví krom turniketu ještě lanovku.
/Roman35
Ta SMS jízdenka má taky drobný problém.
Je pouze za 26 Kč + SMSka. Takže tři stanice metrem mě stojí téměř 30 Kč. Nedávno jsem se ocitl na Palackého náměstí ve všední den kolem 21 hod a s kovovou padesátikorunou jsem měl smůlu. Potřeboval jsem na Smíchovské nádraží, což je relativně daleko, ale 30 Kč bych za to nedal. Automat jí nevezme, trafika zavřená a na okýnku u dozorce kde se ve dne běžně jízdenky prodávají je cedule "Jízdenky pouze v automatu". Přiznám se, že to pěkně nas***. Všude ve světě se dá běžně platit kartou, případně bankovkami.
Punikator
Re: Ta SMS jízdenka má taky drobný problém.
Tam SMS jízdenka nemá problém - pokud by neexistovala, tak byste jel nejspíš "ne vlastní vinou" na černo. Takže v tomto případě Vás SMS jízdenka, sice za drahé peníze, ale zato legálně, dopravila z bodu A do bodu B. V čemž právě spatřuji její výhodu. Ano, je drahá jako prase, ale zase má dlouhou "trvanlivost". Možná by v tomto směru pomohla "pásma trvanlivosti", zohledněná v ceně? Každopádně se to dá řešit lépe a elegantněji, než výstavbou turniketů - ovšem jedním dechem dodávám, že nejsem ohledně turniketů jednoznačně rozhodnutý. Vidím jejich pozitiva, ale zároveň mi přijdou jako dopravní archaismus. :)
Jack777
...
Já jsem pro turnikety. Fungují v mnoha vyspělých a mamutích městech, jako je New York, Londýn, Paříš, Bangkok, Syndey....atd......
Banda blbečků a socek, co jezdí na černo by aspoň měla další překážku....
zdeseny obcan
Re: ...
Myslim ze nechapete ze v tomto pripade jde spis o poradny vejvar z kseftu nez o vase cestovatelske blaho.
Slysel jste o novinkach v silnicnim mytnem? Pry ti tiraci nejak moc vyuzivaji neplacene silnice a tak se planuje ze se zavede dalsi system, tentokrat satelitni, navrch k existujicim branam. Kapsch se uz milostive nabidl, ze by to teda taky vzal.
mokrykcb
no
na jednu stranu by turnikety znamenaly konec černým pasažérům...na druhou je to dle mého vyhazování miliard oknem - zbytečně!
jinak fungování bych se nebál,třeba v lisabonu jsou na každé stanici metra v dostatečném množství a prakticky bez front,ale stejně na každé stanici hlídá a kontroluje průchod ochranka+pracovník dopr.podniku....vše je na čipové karty(i jednotlivá jízdenka),papírový lístek tam neexistuje
Punikator
Re: no
Pokud stojí "dopravák" a ochranka u každého vchodu do metra, tak si dovedu představit stoprocentní eliminaci černých pasažérů, i výrazné omezení bezdomovců. Čipové karty pro jednotlivé jízdenky se mi zdají jako "jít na komára s kanónem", ale vzhledem k neznalosti Lisabonského metra a širších souvislostí to nebudu komentovat, protože by to bylo "vaření z vody". Každopádně SMS jízdenky tam asi nemají, že? Tedy ne, že by SMS jízdenky byly jediný důvod pro nezavedení turniketů, ale považuji je za hezký bonus a fenomén moderní doby. :)
Majkyho_pupik
turnikety
se v pripadech nouze proste otevrou. kocarky, invalide a td maji zvlastni turnikety. davu nevadi...
231
Re: turnikety
Na kazdou tazku existuje jednoducha, snadno pochopitelna nespravana odpoved.
Vazne si myslite, ze prchajici dav se zporadane rozdeli do x-stupu (podle poctu turniketu)? Preji Vam, aby se Vam "nepostestilo", aby Vas dav natlacil primo na turniket, kdyz vy byste radeji do turniketu.
Stará kára
Proč takové počty?
Turnikety fungovaly v původním metru (s mnohem zastaralejší technikou) - bez problémů. Pražáků zas tolik nepřibylo.
Turnikety v různé formě fungují (abych mluvil jen ze svých zkušeností) v Paříži, Londýně i New Yorku (tam jsem byl, když vám vstup umožnil "token" - obyčejný kovový kroužek á 1 $; dnes prý má metro v NY obdobné vybavení, jako Londýn). Nevím, proč by nemohly fungovat v Praze. Nejspíš proto, že je nenavrhli ti protestující.
Punikator
Re: Proč takové počty?
Není to o těch protestujících, podle mě jde o "ducha doby". Dnes, kdy se všechno dělá bezdrátově, bezdotykově, kdy máme mobily... ...je to přece návrat k archaice. V době, kdy byla metra budována byla zcela jiná doba a turnikety tak byly nejlepším řešením, ale doba je jinde. Navíc pražské metro se HODNĚ rozrostlo od té doby. Máme tu trasu B, a prakticky na všech koncích metra se počítá s rozšiřováním - tedy nabíráním lidí z nových výstaveb a sídlišť. :)
hafusak2
A víte, že tohle už tu bylo?
Před cca 20-ti lety si kdosi tohle velmi pečlivě propočítal pro Bratislavu. Tam však to bylo spíše proto, kolik investic bude možno odložit na dobu, kdy bude více peněz díky tomu, že lidé začnou více využívat MHD a sníží se počet aut ve vnitřním městě. I když to mělo svou logiku, tak mu to zamítli, protože peníze za jízdné jsou jiný šuplík atd atd.
Punikator
Re: A víte, že tohle už tu bylo?
Vidíte, tohle jsem při svých toulkách internetem nezaznamenal, to je zajímavé a děkuji Vám za to. :)Máte pravdu, že na co nemá úředník "kolonku", to se prostě musí rozpustit jinde a taková "daň z MHD" by vyžadovala úzkou, možná až intimní spolupráci magistrátu s DP, což funguje, dokud jeden druhému "nešáhne na prachy". Složitost implementace tedy byla v té Bratislavě asi taková, že "se na to radši vyprdli". Svým způsobem je chápu. :)
mubu
Nedočetl jsem
je to moc dlouhé. Ale troufám si tvrdit, že pokud budou turnikety zavedeny, tak nebudou fungovat déle než půl dne. A je také otázka, jak úspěšně by dokázaly přečíst přestupní jízdenky z autobusů a tramvají, které i nyní jsou někdy zcela nečitelné.
/Roman35
Bože to je blábol.
Turnikety jsou v těch největších metropolích a nikdo s nima problém nemá. Ani invalidé, ani matky s kočárky. S nimi je pochopitelně počítáno. Při nějaké tragické události lze pochopitelně turnikety vypnout a nechat volný průchod bez toho aniž by někoho "skříply". Při počtu černých pasažerů a revizorů je jen a jen dobře že budou turnikety zavedeny.
- Počet článků 48
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2457x