Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje poznámky k EET a kontrolním hlášení

Jako živnostník sleduji argumentaci obou stran pro i proti a přijde mi, že "proti" nejsou příliš jasně artikulované. Zároveň jako živnostník vím, že kontrola (čehokoliv) je důležitá a nepříjemná, ale bez ní to nejde.

Kontrola je vlastně pravidelná možnost sebereflexe probíhajících procesů a šance k jejich optimalizaci. V principu tedy proti kontrole vlastně nic nemám, a svoje hlavní potřehy krátce shrnu do pár bodů:

 

 - Odpor vůči EET a kontrolním hlášením vidím především ve strachu o odhalení opravdových zaběhnutých podvodů vůči státu. Vnímám strach z narušení statusu Quo "Stát očůrává nás, my očuráváme stát." Byrokratická zátěž bude podle mně minimální, vzhledem k automatizaci celého systému. Finanční zátěž by mohl stát řešit napříkladpronájmem potřebných zařízení, nebo jejich dotací. Stát miluje dotace, pan Babiš miluje dotace, tak proč těm pár potřebným opravdu trochu nepomoci? Však stát na EET a KH vydělá, ne? Alespoň to je vládní mantra - nevidím v tom problém, když vydělají, tak prvních pár let holt vydělají méně a podpoří nejen sami sebe (projekt), ale i ty drobné živnostníky a stánkaře, pro které je například kasa opravdu drahá a likvidační sranda.

 

 - I automatizované systémy dělají lidi a nejvíc se tedy bojím postihování jedněch lidí za chyby jiných lidí. 

 

- Také se jako informatik bojím této věci: Pokud jste drobná firma, je pro hackery nezajímavé na Vás cíleně útočit. Čím jste větší, tím větší zájem a prostředky tam jsou. REPUBLIKOVÁ databáze bude ZCELA JISTĚ v hledáčku zájmu. Nejenom co se týče průmyslové špionáže, ale i mezinárodní špionáže. Protože jedním tahem sebrat všechna data o velkých i malých rybách a jejich vzájemných vazbách? Tak to je doslova sólokapr. Takže ta data zcela jistě uniknou, ať už o tom vědět budeme, nebo ne. Vlastně to nejlepší co nás může potkat je, že to nějací zájmoví hackeři zveřejní. To nejhorší je, že ta data uvidí průběžně cizí subjekt, tiše a dlouhodobě. 

 

- V souvislosti s předchozím bodem mne děsí nejenom zcela jistý únik dat, jehož jedinou otázkou je "kdy", ale zároveň manipulace s daty. Každý má svou cenu, u někoho jsou to peníze, u jiného nezlomené ruce a nohy, u dalšího vaginální integrita jeho (třeba i nezletilé) dcery. Forem nátlaku je mnoho a vydírání či šikaně podlehne kdekdo a nelze se na něj zlobit. A pokud, čistě hypoteticky, tento systém může státu "miliardy ušetřit", věřím že stejně dobře může nechat státu miliardy "zmizet". Ať už tichou manipulací s nimi, nebo "náhodným katastrofickým selháním" a nemožností jejich rekonstrukce. EXISTUJÍ TEDY KONTROLNÍ MECHANISMY TOHOTO KONTROLNÍHO MECHANISMU? Protože pokud ne a toto má být etalon poctivosti živnostníků, tak se přímo nabízí, "Quo Bene", tedy Pelíškovské "A komu tím prospějete?!"

 

 A v takovém případě bych s elektronizací kontrol a jejich centralizací ostře nesouhlasil. Jinak se přiznám, že jako živnostník bohužel musím souhlasit s p. Babišem, protože nikdo z jeho oponentů mi nenabídl konkrétnější "proč ne", než jsem teď já přednesl vám, moji milí čtenáři.

Autor: Puník Reichel | čtvrtek 4.2.2016 17:35 | karma článku: 11,89 | přečteno: 899x
  • Další články autora

Puník Reichel

Návod ke čtení "Je suis dobroser a tohle je mein kampf"

Toto je "reakce na reakci" kolegy Vladimíra Kroupy a zároveň veřejné vysvětlení toho, co v blogu "Je suis dobroser a tohle je mein kampf" vlastně je a co v něm vlastně není.

16.1.2016 v 12:50 | Karma: 12,14 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Je suis dobroser a tohle je mein kampf

Začetl jsem se po delší době do příspěvků a názorů lidí v diskuzích pod různými články, a donutilo mne to se zamyslet nad tím, kde vlastně stojím já a můj národ. Jsem ten, co sere dobro a tohle je můj boj.

14.1.2016 v 23:24 | Karma: 18,76 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

Omlouvám se, že jsem člověk

(Pozor, drastické fotky!) Snažím se denně sledovat dění kolem migrantů v Evropě. Snažím se mít střízlivý názor na věc, neměl jsem vyhraněný názor na pomoc uprchlíkům. Ovšem začínám najíždět na jiný režim.

4.9.2015 v 10:22 | Karma: 23,72 | Přečteno: 4259x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Můj strach z utečenců

Mí přátelé, mojí ženu nevyjímaje, se mě ptají, jaký mám názor na utečence. Odpovídám jim, že „komplikovaný“, protože v očekávaném rámci času, který na odpověď mám, bych jí nebyl schopen poskytnout v plné šíři.

21.6.2015 v 12:32 | Karma: 20,40 | Přečteno: 1225x | Ostatní

Puník Reichel

Zveřejnění odposlechů Nagyové

Já teda se zveřejněním odposlechů ostře nesouhlasím. To mají poslouchat policajti, soudci, právníci. Ale co je komu jinýmu do toho? Proč se to musí vláčet médii? Proč se já musím brodit tímhle bahnem?

19.5.2015 v 12:01 | Karma: 30,07 | Přečteno: 1670x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2457x
Husákovo dítě, chorobnej optimista, příležitostnej salámista, bejvalej metalista, někdy divnej, určitě jinej, ale vždycky svůj. Živím se jako server administrátor, bavím se jako fotograf, výletník, komentátor a šašek.

Seznam rubrik