Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to byla jeho vina

Cituji iDnes: "Policejní 'pomáhat a chránit' má evidentně občas výrazné trhliny. Uniformovaná hlídka zastavila poslední červencový den Antonína Wenta z Litoměřicka, dala mu dýchnout a naměřila mu 1,3 promile. Skončil nakonec v cele. Ven se dostal až po 11 hodinách, přestože policisty upozorňoval, že má v autě psa. Ten mezitím v přehřátém voze zemřel." (Odkaz na diskusi: http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A100826_165313_krimi_jav) Při procházení diskuse pod článkem mne nepřestává bavit přístup některých lidí, především těch, kteří nejsou schopní rozpoznat čí je to vina.

foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Komentáře typu "nakopat policajty do pr..." a "Zasr... švestky", nebo typu "Je to vina policajtů, že ten pes umřel..." demonstrují, jak velké klapky na očích mají jejich autoři.

Pan Went (opilec za volantem) je neš'tastný z toho, že mu policajti neumožnili telefonát a zadržovali ho 11 hodin, takže mu KVŮLI TOMU umřel v autě pes na totální přehrátí. V přeneseném slova smyslu řečeno.

Můj názor:
Pan Went řídil prokazatelně opilý. Tedy je JEHO vina, že silniční kontrola netrvala pět minut, ale jedenáct hodin. Za poslední rok mě asi 7x kontrolovaly policejní hlídky a NIKDY jsem neměl problém, vše bylo vyřízeno do pěti minut. Ukázat papíry, prolustrovat auto, mezitím dechová zkouška, děkujeme, pokračujte.
Je nesmírně zajímavé, kolika lidem tohle přijde jako POLICEJNÍ BUZERACE. Ne, není to buzerace, je to ochrana nás, normálních, před podobně opilými jako byl p. Went, nebo zloději aut. Policajti nám tedy touto zdánlivou buzerací prokazují službu.

Pokud by tedy p. Went neřídil pod vlivem omamných a psychotropních látek, jemu svěřený pes by žil.

Další chybou, které s p. Went dopustil bylo, že nechal psa zavřeného v autě za slunečného dne. Pokud by nebyl debil, tak psa v autě nenechává. I kdyby ho měl v absurdním případě připoutat někde u auta ke stromu, nebo sloupu. Tím, že díky této jeho chybě pes uhynul se podle mého naplnil skutkovou podstatu týrání zvířat, tedy:

Zákon č. 246/1992 Sb. §4 "za týrání (zvířete) se považuje: o) usmrtit zvíře způsobem působícím nepřiměřenou bolest nebo utrpení,"

Měl by tedy mít na krku dva paragrafy - jeden za řízení pod vlivem, druhý za týrání zvířat.

Netvrdím, že se policajti chovali naprosto ideálně a bezchybně. Ovšem jejich neprofesionální chování není DŮVODEM smrti toho psa. Důvody jsou dva a za oba může p. Went.

Co kdyby třeba p. Went odešel "doplnit hladinku" do hospody a nechal psa v autě? Bude smrt jeho psa vinou hospodského, že ho nepustil k autu před zaplacením?

Jakkoliv je tedy smutné, že pes Kokeš je již v pánu, je tam díky svému pánu.

Naplňuje mne tedy bezbřehým údivem a mírným opovržením, když jsou "hrdinové z lidu" hned hotoví se svými soudy a ví, že je to automaticky vina těch policajtů. A že by za to měli pykat a nejlépe ještě navrhnou tisíc a jeden bolestivý způsob JAK.

Nikoho nenapadne, že pejsek mohl v být v autě již klidně mrtvý, protože na něj páníček zapomněl, když šel "na jedno". Nikoho nenapadne, že p. Went mohl být ze silniční kontroly natolik v šoku (díky tomu, že VĚDĚL, že požil), že mohl na psa prostě zapomenout. Třeba mohl začít vyvádět v cele až po delší době, když si uvědomil, že má v autě psa a policajti si tak mohli myslet, že jenom hraje divadlo, čemuž bych se taky nedivil.

A aby ze sebe setřásl vinu, hází jí teď na policajty, protože se těžko bude prokazovat, že to tak nebylo.

Možností je mnoho.

A lidoví soudci by hned věšeli policajty na lampy.

Ale dejme tomu, že to bylo opravdu tak, jak tvrdí p. Went. Říká se, že nejhorší je srážka s blbcem. Pan Went je blbec, když řídí opilý a je blbec, když nechá v autě na sluníčku psa. Když se pak dva blbci srazí při silniční kontrole, jde přitom o život. Třeba psí.

Nyní, kdy je vše v rovině "tvrzení proti tvrzení" je velmi lehké vynášet soudy. A činím tak i já. Soudím tady p. Wenta, protože ať už se stalo COKOLIV, stalo se tak proto, že ŘÍDIL OPILÝ. Škoda psího života, ale zaplaťPánbu, že to nebyl život LIDSKÝ. Veškeré argumenty, že je to vina někoho jiného tak neberou v úvahu kauzalitu, neboli následky prvotní chyby. Kdyby neřídil opilý, nic z toho by se nestalo.

EDIT:
Omlouvám se za nepřesnost, možná jsem si nepozorně přečetl původní článek, možná došlo k jeho úpravě ex post, každopádně ať tak, nebo tak, beru zpět, že p. Went je dvojnásobný blb, že nechal psa v autě za slunečného dne. Podle článku tam nechal psa ve 4 ráno a nelze tedy předpokládat, že by mu došlo, že se pes může v autě "upéct". V tomto ohledu je to tedy nehoráznost, že se policie o psa nepostarala, přestože o něm dle článku věděla. Pan Went je tedy jednonásobný blb, stejně jako zodpovědný policista. Beru tedy zpět i tvrzení, že pes mohl být již mrtvý. Přestože bych já psa v autě nenechal nikdy, ostatně proto mám malé plemeno, tak již dovedu pochopit, že ve 4 ráno by člověk nečekal, že psovi hrozí to, co se mu stalo.

Každopádně sečteno a podtrženo, i přes mojí omluvu a "nové skutečnosti" je to vina pana Wenta, protože - řídil opilý. Pokud by neporušoval tímto způsobem zákon, jemu svěřený pes by žil.

Autor: Puník Reichel | pátek 27.8.2010 11:45 | karma článku: 21,33 | přečteno: 2607x
  • Další články autora

Puník Reichel

Moje poznámky k EET a kontrolním hlášení

Jako živnostník sleduji argumentaci obou stran pro i proti a přijde mi, že "proti" nejsou příliš jasně artikulované. Zároveň jako živnostník vím, že kontrola (čehokoliv) je důležitá a nepříjemná, ale bez ní to nejde.

4.2.2016 v 17:35 | Karma: 11,89 | Přečteno: 899x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Návod ke čtení "Je suis dobroser a tohle je mein kampf"

Toto je "reakce na reakci" kolegy Vladimíra Kroupy a zároveň veřejné vysvětlení toho, co v blogu "Je suis dobroser a tohle je mein kampf" vlastně je a co v něm vlastně není.

16.1.2016 v 12:50 | Karma: 12,14 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Je suis dobroser a tohle je mein kampf

Začetl jsem se po delší době do příspěvků a názorů lidí v diskuzích pod různými články, a donutilo mne to se zamyslet nad tím, kde vlastně stojím já a můj národ. Jsem ten, co sere dobro a tohle je můj boj.

14.1.2016 v 23:24 | Karma: 18,76 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

Omlouvám se, že jsem člověk

(Pozor, drastické fotky!) Snažím se denně sledovat dění kolem migrantů v Evropě. Snažím se mít střízlivý názor na věc, neměl jsem vyhraněný názor na pomoc uprchlíkům. Ovšem začínám najíždět na jiný režim.

4.9.2015 v 10:22 | Karma: 23,72 | Přečteno: 4259x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Můj strach z utečenců

Mí přátelé, mojí ženu nevyjímaje, se mě ptají, jaký mám názor na utečence. Odpovídám jim, že „komplikovaný“, protože v očekávaném rámci času, který na odpověď mám, bych jí nebyl schopen poskytnout v plné šíři.

21.6.2015 v 12:32 | Karma: 20,40 | Přečteno: 1225x | Ostatní

Puník Reichel

Zveřejnění odposlechů Nagyové

Já teda se zveřejněním odposlechů ostře nesouhlasím. To mají poslouchat policajti, soudci, právníci. Ale co je komu jinýmu do toho? Proč se to musí vláčet médii? Proč se já musím brodit tímhle bahnem?

19.5.2015 v 12:01 | Karma: 30,07 | Přečteno: 1670x | Ostatní

Puník Reichel

Právo volit voly

U příležitosti oslav 25. výročí 17. listopadu, a u příležitosti výlevů naší parodie na prezidenta, jsem se zamyslel nad tím, jak do budoucna změnit systém tak, aby se nerozplizával ve hnůj vezdejší a nebudil ve mně, potažmo národu, pocit marnosti a frustrace. Předem uvádím, že se jedná o můj myšlenkový konstrukt, který je poměrně radikální a se kterým máte svaté právo nesouhlasit.

18.11.2014 v 18:10 | Karma: 13,86 | Přečteno: 614x | Politika

Puník Reichel

Rusové jsou bezpečnostní riziko

Aktuálně probíhající Ukrajinská krize a anexe Krymu Ruskou federací mě nutí se zamýšlet nad několika základními otázkami, které se zde pokusím shrnout.

20.3.2014 v 13:30 | Karma: 24,09 | Přečteno: 934x | Politika

Puník Reichel

Chci Cikány do nebe

Dnes jsem si přečetl tento článek, a po dlouhé době jsem se opět rozhodl vyventilovat formou blogu, aby má ventilace měla usměrněný tok myšlenek. Jakožto správce FCB skupiny Praha jsem byl v minulých týdnech a měsících svědkem živé, až ponižující a urážlivé debaty na téma Cikáni versus bílí a na základě této zkušenosti a argumentů obou táborů zkusím sestavit následující úvahu.

4.8.2013 v 12:30 | Karma: 25,12 | Přečteno: 3169x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

Končíme! Poslední ať zhasne... V pokoji.

Tak to tady máme, zítra končí svět. Nebo éra. Nedá mi to nemyslet na to, „co kdyby“. Co kdyby opravdu skončil svět apokalypsou? Co kdyby opravdu přistáli mimozemšťané? A měli s sebou Ježíše Krista? Co kdyby se opravdu svět před našima očima obrátil naruby?

20.12.2012 v 12:30 | Karma: 15,80 | Přečteno: 1322x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Pane Nečasi uklidníme se, vydejcháme se...

...a zamyslíme se nad tím, co jsme to vypustili z pusy. Občas s Vámi souhlasím, občas ne. To, co jste ale "teď" vypustil z úst mne donutilo na to napsat krátký blog.

10.9.2012 v 23:40 | Karma: 24,20 | Přečteno: 1246x | Diskuse| Politika

Puník Reichel

Proč odcházím od Windows Mobile (dlouhý blog, vulgarismy)

Tentokráte si postěžuji, proč opouštím svojí oblíbenou platformu Windows Mobile a pořídím si "Droida". Mám už "Windowsí" mobil s "novejma woknama" téměř dva roky, pořizoval jsem si první Samsung Omnii 7, ještě bez české lokalizace a ještě předtím, než prodal Samsung svojí první šarži SuperAmoLEDových displejů dalším výrobcům mobilů. Dovolím si tedy tvrdit, že mám s tímto mobilem i operačním systémem bohaté zkušenosti.

10.9.2012 v 22:30 | Karma: 20,28 | Přečteno: 1516x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Babák: Pravda se ukázala.

Pravda? Jaká pravda? Má pan Babák na mysli pravdu, že se choval jako hovado a že dostal přes držku? Tak to už víme dávno, to se nemuselo ukazovat... Nebo ta pravda, že mu soupeř vyrazil přední zuby poté, co ho hrubě urážel a myslel si, že je nezranitelný, náš pan poslaneček imunizovaný? Pravda, kterou já vidím na celé kauze je...

4.7.2012 v 9:00 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1413x | Diskuse| Politika

Puník Reichel

Čtyřletý hoch se vezl mezi vagony metra, lékaři bojují o jeho život

Připadám si jako v divadle. Předehrou bylo neštěstí, kdy chlapci uvízla noha v eskalátoru. Následně se mimosoudně dohodl s Dopravním podnikem na bolestném 220 tisíc. Přestože nedodržel přepravní podmínky.

23.6.2012 v 9:30 | Karma: 25,53 | Přečteno: 1735x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Krátká úvaha nad korupcí v českých zemích

Korupce tu byla vždy. A taky bude vždy. Ale vzhledem k aktuálně probíhající deRathizaci jsem se krátce zamyslel nad tím, kdy že se to v českých zemích „zvrtlo“.

17.5.2012 v 11:30 | Karma: 16,06 | Přečteno: 1319x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Konec světa mýma očima

Tak především bych předeslal, že nevěřím na „konec světa“, ale konec světa jak ho známe, tedy na konec jedné éry. Podle mého končí věk modernismu a nastává „andropocén“, neboli „věk lidstva“, kdy jsme se jako celek stali globálním fenoménem s globálními dopady.

16.5.2012 v 16:30 | Karma: 12,59 | Přečteno: 847x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Malá úvaha nad stávkami proti vládě

Měl jsem možnost podívat se na pár zpravodajských vstupů, přečíst si pár článků a s politováním přečíst i řadu komentářů pod odkazy jak na Facebooku, tak na iDnes. A řeknu vám, mám z toho rozpačité pocity. Ten první a největší z rozpaků je, jaká spousta lidí hlasitě křičí větu ve smyslu „Za komunistů bylo líp!“ Řeknu vám, jak si představuju tuto skupinu lidí, možná se mýlím, možná ne. Podle mě to jsou lidé v „šedé pracovní zóně“, tedy je to podle mě ten typ lidí, který raději bude brát menší peníze, než aby pracovali tvrdě, než aby se učili a než aby měli osobní odpovědnost. Rádi by „svoje peníze“, ale neumí se sami motivovat, do práce chodí „pro prachy“ a nikoliv proto, že by je práce bavila a naplňovala.

22.4.2012 v 15:15 | Karma: 27,32 | Přečteno: 1623x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

ACTA, aneb cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly...

...leností a chamtivostí. Pro ty z vás, kdož ještě netušíte co to ACTA je, tak se ve zkratce jedná o obchodní úmluvu vyspělých zemí o tom, že poskytovatelé připojení k internetu budou postižitelní za sdílená (nelegální) data svých uživatelů. To v rychlosti znamená:- Uživatelé budou špehováni, každá jejich online aktivita bude monitorována- Poskytovatelé konektivity (ISP) budou nahrazovat roli policejní a budou muset sami aktivně zjišťovat, co kdo kam a komu sdílí.- Uživatelé internetu budou kriminalizováni na základě sdílených dat.

26.1.2012 v 17:30 | Karma: 33,78 | Přečteno: 2277x | Diskuse| Média

Puník Reichel

Můj boj s větrnými mlýny (dlouhý blog)

Zajímají vás příběhy k zamyšlení, a ze života? Jeden bych pro vás měl. Je to o nehodě, našem soudnictví, spravedlnosti a ano – i mojí zaujatosti pro věc. :) Předesílám zároveň, že se nesnažím ani v nejmenším vzbudit v tobě, laskavý čtenáři pocit, že se jedná o nestranný popis, naopak, píši to jak to vidím já, ze svojí perspektivy. Soudci, kteří by měli být nestranní to vidí z jiné perspektivy a protistrana – no tak ta jistě stojí na opačném břehu naší názorové řeky. Existují ovšem fakta, která v tom tekoucím těstu „čí je to vlastně vina“ fungují jako opěrné body. Nebo by alespoň měla tak fungovat, názor si prosím udělejte sami.

17.10.2011 v 9:00 | Karma: 21,37 | Přečteno: 1447x | Diskuse| Cestování

Puník Reichel

Proč rád jezdím na dovolenou do zahraničí?

Protože se tam cítím jako vítaný host. Letos na dovolené jsem projel Německo, Rakousko a Itálii a všude se k člověku chovají mile, s úctou. I když se zastaví jenom na sklenku vody nebo Spritu, aby poseděl, osvěžil se v odpoledním vedru a pak zase „táhnul dál“.

14.9.2011 v 10:00 | Karma: 43,31 | Přečteno: 5349x | Ostatní
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2457x
Husákovo dítě, chorobnej optimista, příležitostnej salámista, bejvalej metalista, někdy divnej, určitě jinej, ale vždycky svůj. Živím se jako server administrátor, bavím se jako fotograf, výletník, komentátor a šašek.

Seznam rubrik