Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Drobné zubní intermezzo...

Už se zase blíží doba, kdy budu muset se zuby „do servisu“. V extrémním případě si mě doktor prohlídne, vyzkouší záludně vypadajícím „forichtungem“ pevnost plomb a pokud bude všechno v pořádku, poděkuje za spolupráci a sdělí mi další termín servisní kontroly. V daleko běžnějším případě se mu pak nebude pozdávat pevnost plomby, nebo odhalí čerstvý kaz, se kterým bude potřeba radikálně skoncovat.

http://lifestyleezine.com/blog/dentists-hamilton/2009/10/08/choosing-a-hamilton-dentist/

Vzpomínám si, jak jsem byl u dentisty naposledy. Mimochodem, mám výborného dentistu, jediného za celý život ke kterému jsem ochoten chodit nejen v pravidelných intervalech, ale i dobrovolně. Takže následující líčení prosím berte jako dramatickou rekonstrukci. :)

Je ospalé ráno, vstávám, letmým pohledem na mobil kontroluji, co mne čeká jako první věc. Na displeji vidím - „Zubař“. Chladná ocelová jehla strachu mi projede tělem od hlavy až k patě a zanechá na jazyku kovovou pachuť. Polknu a zjišťuji, že jsem nečekaně rychle probrán. Vstávám a dělám vše potřebné pro to, abych se dostal k lékaři včas, upraven a v hygienicko-společensky akceptovatelné formě.

Jak ráno jednu autem, pozoruji provoz, lidi na chodnících a zastávkách a myšlenkami utíkám někam bokem. Ještě když stoupám po schodech, tak jsem v relativní pohodě. Zatracenej Einstein, s tou svojí relativitou. Beru za kliku a vcházím od čekárny, saturované nějakým druhem desinfekce. Tohle je ten moment, kdy jsem se obvykle rozplakal jako malá holka a prakticky zakapalnil své tělo, jenom aby mě nikdo neudržel a mohl jsem vystříknout pryč z tohoto sterilního předpeklí.

Ale dnes ne. Sedím, zhluboka dýchám a mám strach. Z čeho vlastně? Z bolesti? V porovnání s mými předchozími zubními řezníky je tenhle dentista virtuos par excellence. Tedy né, že by mě občas něco nezabolelo, to bych lhal. Ovšem když jsem byl malej a něco mi dělali na zubech, pravidelně jsem si nechával dávat utišující injekce, z nichž první jsem dostával formou šipky vržené do zad při pokusu o útěk.

Tyto injekce mne naplňovaly klidem, že to sice bude bolet, ale snesitelně, přestože déle. Když jsem si o to samé řekl „nedávno“ svému zubaři a injekci dostal, čekal jsem nějaký zázrak medicíny, takzvanou „bezbolestnou“. Kdybych jí dostal, tak bych chodil na zubní kontroly jako do oblíbené kafetérie, kde mi místo kávy naúčtují utišující prostředky, bělení a opravu chrupu. Běžná věc. Tedy taková byla alespoň moje představa.

„Opravdu to chcete?“ zněla první otázka lékaře na mojí žádost o injekci. „No jasně doktore, perte to do mě, dokud nebudu mít hubu jako Stallone!“ trval jsem si na svém. Tak – hubu jako Stallone jsem měl během pěti minut, akorát ta muskulatura chyběla a tak se z čekárny do křesla vrátilo cosi, co z jednoho profilu připomínalo neurotického boxera se svěšenou, slintající hubou a z opačné strany mírně pobaveného účastníka, jenž právě vyhrál lístky do první řady.

„Teď si na mě bolest nepřijde!“ pomyslel jsem si a snad poprvé se opravdu pohodlně uvelebil v zubařském křesle, očekávajíc již jen příjemné chvíle. Pokud pominu různé nedůstojné úhly a to že jsem měl pusu otevřenou dokořán víc než šestnáctka na popovým koncertu, tak celý zákrok probíhal celkem v klidu. Pár vrtnutí, lehce orajbovat, vystříkat, vysušit, vyplnit, zkousnout – „Dobrý?“ „Dobrý...“, zaplatit a šup ven na vzduch, mimo dosah vše prostupujícího pachu desinfekce.

Vždycky když vyjdu z ordinace s JASNOU instrukcí „Dvě hodiny nežrat!“, dostanu chuť snad na úplně všechno. Pečený vepřový koleno, zmrzlina s oříšky a další laskominy. Ale věřím že je to jenom psychika, kdyby mi doktor řekl „Dvě hodiny nesrat!“, tak věřím že naseru prvního člověka ve dveřích způsobem sobě vlastním, tedy že bych mohl pokračovat plynule na chirurgii a uzavřít kruh tím, že bych se vrátil k zubaři, podal mu hrst svých zubů a omluvně zašišlal „Sorry, doktore, znova...“. Hlášení z amplionu „Doktor Rubik, na sál!“ by pak už byla taková hezká tečka, za tím naším případem.

Stojím tedy venku a snažím se dostat svoje chuťová extempóre pod kontrolu vnitřním slibem, že za dvě hodiny si dám COKOLIV na co budu mít chuť. Sedám do auta, jedu do práce a najednou, lehké cuknutí ve tváři. Zhodnotím situaci před autem, podívám se na sebe do zpětného zrcátka a musím se smát tomu, jak debilně vypadám. A zatímco první slina opouští s grácií můj koutek, věnuji se opět řízení a připraveným papírovým kapesníčkem si zachovávám důstojný, neposlintaný vzhled.

Cestou do práce se mi ale v puse začíná objevovat stále silnější tlak, dáseň přichází k sobě.  Za dvacet minut už nadávám, kde se sakra ta dáseň courala, že když přijde k sobě tak bolí jako moje žena po sportovním víkendu. Za hodinu, kdybych byl pes, tak brousím xichtem po koberci, nebo se snažím rozkousat nohu u stolu... „Co to (celá dlouhá řada sprostých slov a ultravulgarismů, kterých vás ušetřím) je?“ říkám si zoufale. „Ten vůl mi snad vyrval dáseň a dal mi místo ní kus ramínka!“

Beru si milosrdný Ibalgin a teprve až když je mozek schopen myslet na něco jiného než co se děje v dásni si uvědomuji lékařův dotaz „Opravdu to chcete?“. „Von to neni takovej vůl, von mi to řikal...“ uvědomím si vzápětí s malou mentální omluvou svému lékaři. Teda, že to ale bude až takovej „fičák“, to jsem nečekal, má zkušenost z mládí hovořila pravý opak.

Zatímco se mi tedy výraz tváře vracel zpátky do původního stavu, umínil jsem si, že příště si žádnou injekci dát nenechám, protože můj dentista je natolik šikovnej, že v porovnání stupně způsobené bolesti suverénně vítězí.

Jenže příště... Příště mi trhal osmičku vlevo nahoře. A protože bych nerad svého doktora v afektu bolesti jakkoliv zahubil nebo odradil od dalších zákroků v mých ústech, nechal jsem si statečně injektovat další anestetikum. Nicméně můj strach ze zubaře mne již prakticky opustil, protože teď už vím, že lepší – už to nebude.

Autor: Puník Reichel | čtvrtek 22.7.2010 18:30 | karma článku: 12,75 | přečteno: 1259x
  • Další články autora

Puník Reichel

Moje poznámky k EET a kontrolním hlášení

Jako živnostník sleduji argumentaci obou stran pro i proti a přijde mi, že "proti" nejsou příliš jasně artikulované. Zároveň jako živnostník vím, že kontrola (čehokoliv) je důležitá a nepříjemná, ale bez ní to nejde.

4.2.2016 v 17:35 | Karma: 11,89 | Přečteno: 899x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Návod ke čtení "Je suis dobroser a tohle je mein kampf"

Toto je "reakce na reakci" kolegy Vladimíra Kroupy a zároveň veřejné vysvětlení toho, co v blogu "Je suis dobroser a tohle je mein kampf" vlastně je a co v něm vlastně není.

16.1.2016 v 12:50 | Karma: 12,14 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Je suis dobroser a tohle je mein kampf

Začetl jsem se po delší době do příspěvků a názorů lidí v diskuzích pod různými články, a donutilo mne to se zamyslet nad tím, kde vlastně stojím já a můj národ. Jsem ten, co sere dobro a tohle je můj boj.

14.1.2016 v 23:24 | Karma: 18,76 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

Omlouvám se, že jsem člověk

(Pozor, drastické fotky!) Snažím se denně sledovat dění kolem migrantů v Evropě. Snažím se mít střízlivý názor na věc, neměl jsem vyhraněný názor na pomoc uprchlíkům. Ovšem začínám najíždět na jiný režim.

4.9.2015 v 10:22 | Karma: 23,72 | Přečteno: 4259x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Můj strach z utečenců

Mí přátelé, mojí ženu nevyjímaje, se mě ptají, jaký mám názor na utečence. Odpovídám jim, že „komplikovaný“, protože v očekávaném rámci času, který na odpověď mám, bych jí nebyl schopen poskytnout v plné šíři.

21.6.2015 v 12:32 | Karma: 20,40 | Přečteno: 1225x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2457x
Husákovo dítě, chorobnej optimista, příležitostnej salámista, bejvalej metalista, někdy divnej, určitě jinej, ale vždycky svůj. Živím se jako server administrátor, bavím se jako fotograf, výletník, komentátor a šašek.

Seznam rubrik