Tak trochu jiná perspektiva (minipovídka)

Procitám. Uvědomuji se sebe sama a vnímám gravitaci, prostor. Jsem v nějaké pružné úzké věci, jakoby ve spacáku, ale přitom je tu všude plno tekutiny. Nelíbí se mi tu, chci cítit volnost, takhle se dusím.

Začínám se posouvat kupředu, kde cítím rozšíření a větší volnost, svobodu. Pomalu ohmatávám pružné stěny a pohyb mi jde lépe a lépe; najednou se odrážím a plavu vpřed. Cestou potkávám další, mně podobné bytosti, plaveme klidným tempem, jako kachní rodinka na nedělní klidné plavbě.

Než se stačím pořádně rozhlédnout, blížím se k okraji otvoru, otvor vede do poměrně velikého prostoru, kde se něco zleva doprava míhá v pravidelných pulzech. Kolem mne prolétne bytost a s radostným výsknutím skočí do otvoru. Trochu se bojím, ale skáču též. Nevýskám.

Jsem strhnut masivním proudem tekutiny, točím se a snažím zorientovat. Všude kolem plno bytostí, různých barev, některé bytosti nesou věci kterým nerozumím, neznám je a nechápu. Po chvilce mě uklidňuje rytmické zrychlování a zpomalování toku kapaliny, všichni se tak jako motáme, jsme spolu a přitom každý zvlášť... Zajímavé. Celkem příjemný pocit.

Protože stále nejsem schopen pochopit svoji existenci a napínání myšlení tímto směrem mne bolí, soustředím se na to, co znám, zažívám a vidím. Je to jako obrovský tanec na dálnici. Cítím blízkost a náklonnost k bytostem kolem sebe. Je to jako festival v Riu. Přijdu si jako součást nějakého velkého organismu. Než se ale stačím pořádně zamyslet vidím, že nás proud žene do obrovského otvoru.

Velikost mne ohromuje, je to... Monumentální pohled. Je to něco tak obrovského, že si v porovnání s tím přijdu malinký, až nicotný. Přesto ale důležitý, podstatný. Pln úžasu slyším vedle sebe „Jupí! To bude teprve jízda!“ „Supééér!“ „Uuííííí!“ a další poměrně pozitivní reakce na to, co se blíží. Zmocňuje se mne radost a napjaté očekávání, davová psychóza působí velmi efektivně. Nemám strach, těším se, ale něco mi velí zachovat si chladnou hlavu a opatrnost.

Jsem vtažen do proudu. Hroznej fofr! Na chvilku jsem musel ztratit vědomí. Letím příšernou, pulzující rychlostí, nestačím vnímat prostor kolem sebe, kam se podívám, samé bytosti. Přes bytosti není vidět do dálky. Nelíbí se mi to. Chci vidět na hranice, na něco pevného. Takhle se mi dělá špatně. Snažím se čím dál zoufaleji dostat tam, kde očekávám kraj.

Trvá to. Zrovna když se o mne lehce začíná pokoušet panika, zahlédnu první problesky okraje. Díky vysoké rychlosti ho vidím rozmazaný, ale naděje už svitla, nová energie mi dovoluje znovu bičovat svým úsilím do boku proudu a rvát se ke kraji.

„Bacha!“ ozve se, a kolem hlavy mi hvízdne okraj užší trubky, která mě vcucla. Přece jenom je dobré, mít se na pozoru. Tempo proudu se uklidňuje, vyděšen z předchozího zážitku si ale hledám užší a užší prostory, pomalejší tempo proudění, uklidňuji se. Zážitků už bylo dost a ne všechny byly fajn.

Vplouvám do jedné z bočních trubek a najednou mě jedna bytost chytá za ruku a volá s úsměvem „Pojď, pojď se mnou, potřebujeme tě!“ „K čemu?“ ptám se. „Budeš se hodit, uvidíš!“ zní odpověď doprovázená zvonivým smíchem a moji pozornost strhává stoupající intenzita světla.

Připadá mi to jako světlo na konci tunelu. „To je konec?“ ptám se. „To je smrt?“ „Ale vůbec ne, to je poslání... Buď v pohodě a pevně se mě drž!“ ozve se vedle mne, ale bytost už nevidím, světlo je oslnivé, nevidím vůbec nic než bílo.

Něco mě pevně a jistě chytá za druhou ruku „Nepouštěj mě prosím!“ zní jemný, skoro dětský hlas. Přemítám, jestli mě drží dítě nebo anděl, podle toho co jsem zažil je už možné všechno. Nedivil bych se.

„Bacha, trochu to drbne, držte se pevně!“ ozve se za mnou a já sevřu stisk. Najednou opravdu cítím drobný náraz, ale jak se pevně držím, jenom to zapruží. Do zad mi s tlumeným „dus“ začínají narážet další bytosti, kolem nás crčí kapalina.

Začínám si zvykat na světlo. Podívám se vedle sebe a vidím ohromnou řadu bytostí, jak se drží za ruce – na opačné straně to samé a nade mnou a pode mnou také. Snažím se zaostřit do dáli, ale všude vidím jenom svazky bytostí, kolem kterých prýští kapalina, měnící se v kapičky. Sleduji to fantaskní divadlo a cítím, že tuhnu, už se ani nemusím držet, drží to samo.

Kapky ustávají, zdálky slyším obří dětský pláč. „Co teď?“ ptám se sousedů „Co se bude dít teď?“. „Teď?  Teď už prakticky nic. V klidu zaschneme a za náma to začnou opravovat.“ ozve se horní soused. „Jak jako zaschneme?“ ptám se pořád poněkud připitomněle. „Jsi krevní destička, tak drž, mlč, a schni si, strupe!“ uzemní mne soused, zatímco se uvelebuje.

Jak usychám, opouštím své tělo a pomalu se odtrhuji, vidím celou scénu z perspektivy. Cítím volnost a lehkost, nechávám se unášet vánkem a pohledem se loučím s uplakaným dítětem, jehož rozbité koleno už nekrvácí a kterému schnou slzy, jako rosa v dopoledním slunci.

Cože? Byl jsem krevní destička? Proč se to dozvídám až na sklonku života? Co bych všechno dělal jinak, kdybych to byl býval věděl... Ale o tom holt život asi je – zkusit štěstí a vsadit si na sebe, přestože se v životě člověk nemusí vždy orientovat, ani nemusí chápat smysl toho všeho.

Cesta je cíl.

Autor: Puník Reichel | úterý 15.6.2010 15:30 | karma článku: 9,01 | přečteno: 1032x
  • Další články autora

Puník Reichel

Moje poznámky k EET a kontrolním hlášení

Jako živnostník sleduji argumentaci obou stran pro i proti a přijde mi, že "proti" nejsou příliš jasně artikulované. Zároveň jako živnostník vím, že kontrola (čehokoliv) je důležitá a nepříjemná, ale bez ní to nejde.

4.2.2016 v 17:35 | Karma: 11,89 | Přečteno: 899x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Návod ke čtení "Je suis dobroser a tohle je mein kampf"

Toto je "reakce na reakci" kolegy Vladimíra Kroupy a zároveň veřejné vysvětlení toho, co v blogu "Je suis dobroser a tohle je mein kampf" vlastně je a co v něm vlastně není.

16.1.2016 v 12:50 | Karma: 12,14 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Je suis dobroser a tohle je mein kampf

Začetl jsem se po delší době do příspěvků a názorů lidí v diskuzích pod různými články, a donutilo mne to se zamyslet nad tím, kde vlastně stojím já a můj národ. Jsem ten, co sere dobro a tohle je můj boj.

14.1.2016 v 23:24 | Karma: 18,76 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

Omlouvám se, že jsem člověk

(Pozor, drastické fotky!) Snažím se denně sledovat dění kolem migrantů v Evropě. Snažím se mít střízlivý názor na věc, neměl jsem vyhraněný názor na pomoc uprchlíkům. Ovšem začínám najíždět na jiný režim.

4.9.2015 v 10:22 | Karma: 23,72 | Přečteno: 4259x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Můj strach z utečenců

Mí přátelé, mojí ženu nevyjímaje, se mě ptají, jaký mám názor na utečence. Odpovídám jim, že „komplikovaný“, protože v očekávaném rámci času, který na odpověď mám, bych jí nebyl schopen poskytnout v plné šíři.

21.6.2015 v 12:32 | Karma: 20,40 | Přečteno: 1225x | Ostatní

Puník Reichel

Zveřejnění odposlechů Nagyové

Já teda se zveřejněním odposlechů ostře nesouhlasím. To mají poslouchat policajti, soudci, právníci. Ale co je komu jinýmu do toho? Proč se to musí vláčet médii? Proč se já musím brodit tímhle bahnem?

19.5.2015 v 12:01 | Karma: 30,07 | Přečteno: 1670x | Ostatní

Puník Reichel

Právo volit voly

U příležitosti oslav 25. výročí 17. listopadu, a u příležitosti výlevů naší parodie na prezidenta, jsem se zamyslel nad tím, jak do budoucna změnit systém tak, aby se nerozplizával ve hnůj vezdejší a nebudil ve mně, potažmo národu, pocit marnosti a frustrace. Předem uvádím, že se jedná o můj myšlenkový konstrukt, který je poměrně radikální a se kterým máte svaté právo nesouhlasit.

18.11.2014 v 18:10 | Karma: 13,86 | Přečteno: 614x | Politika

Puník Reichel

Rusové jsou bezpečnostní riziko

Aktuálně probíhající Ukrajinská krize a anexe Krymu Ruskou federací mě nutí se zamýšlet nad několika základními otázkami, které se zde pokusím shrnout.

20.3.2014 v 13:30 | Karma: 24,09 | Přečteno: 934x | Politika

Puník Reichel

Chci Cikány do nebe

Dnes jsem si přečetl tento článek, a po dlouhé době jsem se opět rozhodl vyventilovat formou blogu, aby má ventilace měla usměrněný tok myšlenek. Jakožto správce FCB skupiny Praha jsem byl v minulých týdnech a měsících svědkem živé, až ponižující a urážlivé debaty na téma Cikáni versus bílí a na základě této zkušenosti a argumentů obou táborů zkusím sestavit následující úvahu.

4.8.2013 v 12:30 | Karma: 25,12 | Přečteno: 3169x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

Končíme! Poslední ať zhasne... V pokoji.

Tak to tady máme, zítra končí svět. Nebo éra. Nedá mi to nemyslet na to, „co kdyby“. Co kdyby opravdu skončil svět apokalypsou? Co kdyby opravdu přistáli mimozemšťané? A měli s sebou Ježíše Krista? Co kdyby se opravdu svět před našima očima obrátil naruby?

20.12.2012 v 12:30 | Karma: 15,80 | Přečteno: 1322x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Pane Nečasi uklidníme se, vydejcháme se...

...a zamyslíme se nad tím, co jsme to vypustili z pusy. Občas s Vámi souhlasím, občas ne. To, co jste ale "teď" vypustil z úst mne donutilo na to napsat krátký blog.

10.9.2012 v 23:40 | Karma: 24,20 | Přečteno: 1246x | Diskuse| Politika

Puník Reichel

Proč odcházím od Windows Mobile (dlouhý blog, vulgarismy)

Tentokráte si postěžuji, proč opouštím svojí oblíbenou platformu Windows Mobile a pořídím si "Droida". Mám už "Windowsí" mobil s "novejma woknama" téměř dva roky, pořizoval jsem si první Samsung Omnii 7, ještě bez české lokalizace a ještě předtím, než prodal Samsung svojí první šarži SuperAmoLEDových displejů dalším výrobcům mobilů. Dovolím si tedy tvrdit, že mám s tímto mobilem i operačním systémem bohaté zkušenosti.

10.9.2012 v 22:30 | Karma: 20,28 | Přečteno: 1516x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Babák: Pravda se ukázala.

Pravda? Jaká pravda? Má pan Babák na mysli pravdu, že se choval jako hovado a že dostal přes držku? Tak to už víme dávno, to se nemuselo ukazovat... Nebo ta pravda, že mu soupeř vyrazil přední zuby poté, co ho hrubě urážel a myslel si, že je nezranitelný, náš pan poslaneček imunizovaný? Pravda, kterou já vidím na celé kauze je...

4.7.2012 v 9:00 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1413x | Diskuse| Politika

Puník Reichel

Čtyřletý hoch se vezl mezi vagony metra, lékaři bojují o jeho život

Připadám si jako v divadle. Předehrou bylo neštěstí, kdy chlapci uvízla noha v eskalátoru. Následně se mimosoudně dohodl s Dopravním podnikem na bolestném 220 tisíc. Přestože nedodržel přepravní podmínky.

23.6.2012 v 9:30 | Karma: 25,53 | Přečteno: 1735x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Krátká úvaha nad korupcí v českých zemích

Korupce tu byla vždy. A taky bude vždy. Ale vzhledem k aktuálně probíhající deRathizaci jsem se krátce zamyslel nad tím, kdy že se to v českých zemích „zvrtlo“.

17.5.2012 v 11:30 | Karma: 16,06 | Přečteno: 1319x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Konec světa mýma očima

Tak především bych předeslal, že nevěřím na „konec světa“, ale konec světa jak ho známe, tedy na konec jedné éry. Podle mého končí věk modernismu a nastává „andropocén“, neboli „věk lidstva“, kdy jsme se jako celek stali globálním fenoménem s globálními dopady.

16.5.2012 v 16:30 | Karma: 12,59 | Přečteno: 847x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Malá úvaha nad stávkami proti vládě

Měl jsem možnost podívat se na pár zpravodajských vstupů, přečíst si pár článků a s politováním přečíst i řadu komentářů pod odkazy jak na Facebooku, tak na iDnes. A řeknu vám, mám z toho rozpačité pocity. Ten první a největší z rozpaků je, jaká spousta lidí hlasitě křičí větu ve smyslu „Za komunistů bylo líp!“ Řeknu vám, jak si představuju tuto skupinu lidí, možná se mýlím, možná ne. Podle mě to jsou lidé v „šedé pracovní zóně“, tedy je to podle mě ten typ lidí, který raději bude brát menší peníze, než aby pracovali tvrdě, než aby se učili a než aby měli osobní odpovědnost. Rádi by „svoje peníze“, ale neumí se sami motivovat, do práce chodí „pro prachy“ a nikoliv proto, že by je práce bavila a naplňovala.

22.4.2012 v 15:15 | Karma: 27,32 | Přečteno: 1623x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

ACTA, aneb cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly...

...leností a chamtivostí. Pro ty z vás, kdož ještě netušíte co to ACTA je, tak se ve zkratce jedná o obchodní úmluvu vyspělých zemí o tom, že poskytovatelé připojení k internetu budou postižitelní za sdílená (nelegální) data svých uživatelů. To v rychlosti znamená:- Uživatelé budou špehováni, každá jejich online aktivita bude monitorována- Poskytovatelé konektivity (ISP) budou nahrazovat roli policejní a budou muset sami aktivně zjišťovat, co kdo kam a komu sdílí.- Uživatelé internetu budou kriminalizováni na základě sdílených dat.

26.1.2012 v 17:30 | Karma: 33,78 | Přečteno: 2277x | Diskuse| Média

Puník Reichel

Můj boj s větrnými mlýny (dlouhý blog)

Zajímají vás příběhy k zamyšlení, a ze života? Jeden bych pro vás měl. Je to o nehodě, našem soudnictví, spravedlnosti a ano – i mojí zaujatosti pro věc. :) Předesílám zároveň, že se nesnažím ani v nejmenším vzbudit v tobě, laskavý čtenáři pocit, že se jedná o nestranný popis, naopak, píši to jak to vidím já, ze svojí perspektivy. Soudci, kteří by měli být nestranní to vidí z jiné perspektivy a protistrana – no tak ta jistě stojí na opačném břehu naší názorové řeky. Existují ovšem fakta, která v tom tekoucím těstu „čí je to vlastně vina“ fungují jako opěrné body. Nebo by alespoň měla tak fungovat, názor si prosím udělejte sami.

17.10.2011 v 9:00 | Karma: 21,37 | Přečteno: 1447x | Diskuse| Cestování

Puník Reichel

Proč rád jezdím na dovolenou do zahraničí?

Protože se tam cítím jako vítaný host. Letos na dovolené jsem projel Německo, Rakousko a Itálii a všude se k člověku chovají mile, s úctou. I když se zastaví jenom na sklenku vody nebo Spritu, aby poseděl, osvěžil se v odpoledním vedru a pak zase „táhnul dál“.

14.9.2011 v 10:00 | Karma: 43,31 | Přečteno: 5349x | Ostatní
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2457x
Husákovo dítě, chorobnej optimista, příležitostnej salámista, bejvalej metalista, někdy divnej, určitě jinej, ale vždycky svůj. Živím se jako server administrátor, bavím se jako fotograf, výletník, komentátor a šašek.

Seznam rubrik