Chuť ovoce

Ptáčci zpívají. Zpěváci taky. Květiny voní. Vetšinou. Ženy taky. Většinou. Miláčku podívej! Hvězdičky se rozprskly po nebi jako stříbro po jitřním sametu. Svítí jen pro nás. Svítí jen na nás. Padají jen pro nás. Pro naše sobecké mysli. Nevadí. Nevadí že padají jenom pro nás. Jiným spadnou určitě taky. Květinky se ohýbají v nočním větříku, neobtěžovány bodavým hmyzem. Čechrají si okvětní lístky aby se ráno líbily. Dvacet komárů úpí v žaláři hladu.

www.simplyclassicfruitbaskets.com

Jsou tak hubení, že je jim vidět skrz křídla. Chudáčci zasraní… Vlhká tráva dýchá teplým dechem na šíji ležící dívky a větřík jí ledabyle pročesává jemné vlásky. Tyhle letní lásky… Broučci a hmyzáčci obstoupili v oválu dvě svíjející se těla. Nikdo je teď nesmí rušit - prožívají šumění. Vánek ustal, pojem z prostoru se kamsi vytratil. Nahradil ho pocit nekonečného štěstí, krásy a lásky. Všechno ostatní je teď tak smrtelné - tak smrtleně a pomíjivě bezdůvodné… Dvě těla na sobě leží, tisknou se fk sobě. Dvěma tělům je dobře v této době. Dvě těla dvě srdce - každé z nich bije pro toho druhého. Symbióza člověka a citu… Hvězdy z oblohy stále ještě nikdo neuklidil… Větřík se vrátil a ovívá zpocené milence. Broučci se sebrali a fofrem lezou po těch tělech podívat se že i tak obrovská těla jsou schopna těchto nicotně obrovských citů. Citů které dávají nekonečnu poměr. Logické nebo ne - zabij mě. Logické nebo ne - miluj mě. Logické nebo ne? Sleduj mě! Šroubovicí stoupám ke hvězdám, stříbřítý popel házím na zem. Letím jako torpédová duše nad domy, lesy, loukami, buňkami, baktériemi… Planety? Hvězdy? Ty nicotné hmoty? Co je to v porovnání s životem  který žijí? Běhají kolem sebe, třou se o sebe… Jejich dráhy do sebe zapadají stejně přesně jako milenec do své milé - jako duše do těla.

"Maminko? Jak jsem se zrodila?"

"Víš, to přilétl motýlek a pak jsi se nám narodila…"

"A mami?"

"Ano dceruško?"

"Mami, proč mi lžeš? Motýlci se s tebou nemohli milovat, a byť sebekrásnější nemohla sis je vzít, sáhnout na ně, něco jim chybělo. Něco. Něco co má náš táta a co v noci zve ty krásné pocity do tvé duše. Něco čím tě upoutal. Něco proč ho miluješ. Mami, maminečko - co je to?"

"To je… Něco… Co já sama nedokážu vyslovit. Je to něco tam uvnitř. Tam ve mně je takový mlsný jazýček a tomu chutná jen to nejsladčí ovoce."

"A mami? Jaké ovoce je náš tatínek?"

"Nevím. Opravdu nevím… Nejspíš chutná jako duha. Je pokaždý jiný, ale přesto veselý. Nejvíc chutná po višních. Drsná chuť se sladkokyselým nádechem. Trocha vášnivého purpuru navrch… Zpestřující zelená stopka… To je tvůj tatínek dceruško."

"Ale mami, já třešně nerada! Jak já si vyberu tatínka?"

"I jdi ty jedna! No jakpak asi? Ochutnáš - a to nejsladčí ovoce si prostě utrhneš!"

"A mami, kolik ovoce musím sníst? Než najdu to pravé?"

"To nevím. Ale dám ti radu - nejez ho moc najednou - bude tě bolet bříško, a nejez ho moc rychle - zaskočí ti. Také dvě chutě dohromady vytvorí jednu třetí - ani jedno ovoce pak není jaké vypadá."

"Mami?"

"Ano?"

"Kolik plodů jsi ochutnala ty před tatínkem?"

"Dva."

"Ale no tak mami! Lhaní přenech právníkům! Ja jsem část tvé duše - já mám právo na pravdu."

"Dvacet dva. Tolik jich bylo, ano… Ano…" říká maminka a zasněně se dívá nahoru do kouta místnosti, zatímco jí před očima letí ten krásný čas chutnání ovoce. Tak rychle to uteklo… A je to pryč… Sentiment zaplavuje maminčiny oči.

"Mami proč pláčeš? Vždyť venku svítí sluníčko! A tatínek tě stále miluje! I když už z tvé tváře svítí krásně jen ty oči. Ty oči pro jaké se vedou války, ty démanty v moři něhy. Ty nesmíš plakat! Když je na světě tak krásně! Copak by to bylo za uplakaný svět?"

"Máš pravdu holčičko… Ty moje kočičko… Ty moje klubíčko sametové…." Směje se maminka skrz slzy jež teď patří historii. Jako křišťály odplouvají slzičky do moře věčnosti… Do té věčnosti kterou očekáváme… Jak by řekl Smrť - spravedlnost není, jsem jen já. Smrtelníci příjdou kam věří že příjdou. Křehcí tvorové s křehkou aurou myšlení… A přece mě každý den fascinují svými činy, myšlenkami, vzpomínkami… Vzpomínkami na ty hezké chvíle co sice už nepříjdou - ale ukážou nám cestu za dalšími. A tak řídíme naše auto ulicí Radosti, a žádný výmol který otřese naším korábem silnic nás přece nerozhází… Vždyť to auto opustit nemůžeme - tak proč si jízdu nezpestřit láskou, smíchem a radostí? Pročpak ne? Kdyby Bůh nechtěl abychom se smáli, udělal by z nás křišťály - krásné, čisté, ale studené a tvrdé. A to my nejsme. MY totiž máme… Máme… Máme to, co za nás říká "Miláčku…", máme to co nám vžene slzy do očí pro radost i pro starost… To, co určuje rytmus a směr našeho bytí… V nás totiž bije… V nás bije srdce!

Autor: Puník Reichel | pátek 23.4.2010 7:22 | karma článku: 8,22 | přečteno: 915x
  • Další články autora

Puník Reichel

Moje poznámky k EET a kontrolním hlášení

Jako živnostník sleduji argumentaci obou stran pro i proti a přijde mi, že "proti" nejsou příliš jasně artikulované. Zároveň jako živnostník vím, že kontrola (čehokoliv) je důležitá a nepříjemná, ale bez ní to nejde.

4.2.2016 v 17:35 | Karma: 11,89 | Přečteno: 899x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Návod ke čtení "Je suis dobroser a tohle je mein kampf"

Toto je "reakce na reakci" kolegy Vladimíra Kroupy a zároveň veřejné vysvětlení toho, co v blogu "Je suis dobroser a tohle je mein kampf" vlastně je a co v něm vlastně není.

16.1.2016 v 12:50 | Karma: 12,14 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Je suis dobroser a tohle je mein kampf

Začetl jsem se po delší době do příspěvků a názorů lidí v diskuzích pod různými články, a donutilo mne to se zamyslet nad tím, kde vlastně stojím já a můj národ. Jsem ten, co sere dobro a tohle je můj boj.

14.1.2016 v 23:24 | Karma: 18,76 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Společnost

Puník Reichel

Omlouvám se, že jsem člověk

(Pozor, drastické fotky!) Snažím se denně sledovat dění kolem migrantů v Evropě. Snažím se mít střízlivý názor na věc, neměl jsem vyhraněný názor na pomoc uprchlíkům. Ovšem začínám najíždět na jiný režim.

4.9.2015 v 10:22 | Karma: 23,72 | Přečteno: 4259x | Diskuse| Ostatní

Puník Reichel

Můj strach z utečenců

Mí přátelé, mojí ženu nevyjímaje, se mě ptají, jaký mám názor na utečence. Odpovídám jim, že „komplikovaný“, protože v očekávaném rámci času, který na odpověď mám, bych jí nebyl schopen poskytnout v plné šíři.

21.6.2015 v 12:32 | Karma: 20,40 | Přečteno: 1225x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2457x
Husákovo dítě, chorobnej optimista, příležitostnej salámista, bejvalej metalista, někdy divnej, určitě jinej, ale vždycky svůj. Živím se jako server administrátor, bavím se jako fotograf, výletník, komentátor a šašek.

Seznam rubrik